Misleidende reclame op websites voor kinderen


Het gaat om advertenties en andere commerciële uitingen die voor kinderen niet als zodanig zijn te herkennen.
Dat concludeert de stichting Mijn Kind Online maandag na een onderzoek naar digitale reclame voor kinderen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe stichting zag op websites vrijwel nergens staan dat het om een advertentie gaat, zelf niet in kleine lettertjes. Kinderkrant Kidsweek is de enige die consequent 'advertentie' bij zijn uitingen zet. 'Verleiding heeft plaats gemaakt voor misleiding', aldus de stichting.
Ook komen kinderen misleidende reclame tegen op tikfouten-domeinen, zoals www.pokemom.nl of www.sesamstaat.nl.
'Soms leidt dit tot onwenselijke confrontaties met schadelijke inhoud, zoals pornografisch materiaal', meldt het ANP
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid