Overslaan en naar de inhoud gaan

Met een Bloody Mary kom je er wel

Jessica Stahl maakte persoonlijke cocktails voor creative directors en bezorgde die zelf bij de bureaus. En dat moeite loont blijkt: ze…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Freelance art director Jessica Stahl wilde de aandacht trekken van potentiele werkgevers en bedacht, maakte en bezorgde customized Bloody Mary’s voor reclamebureaus.

related partner content for mobile comes here

En? Wat heeft je Bloody Mary-actie tot nu toe opgeleverd? ‘Heel veel reacties, zelfs wereldwijd! Alle vijf de bureaus die ik heb bezocht met mijn customized cocktails hebben me uitgenodigd voor een gesprek. Ook internationaal heb ik reacties gehad die deuren naar nieuwe kansen openen. Hopelijk met een fulltime baan als resultaat.’

Hoe reageerden de bureaus? ‘Super-enthousiast. Bij Anomaly hebben ze hun Bloody Mary meteen soldaat gemaakt, ze vonden hem heel lekker. Volgens de anderen was het echt een spicy number. Zonder uitzondering vonden ze mijn actie van lef getuigen, en dan op een positieve manier. En ik ben gesterkt in mijn overtuiging een Bloody Mary de perfecte toegangsdeur is tot een sollicitatie.’

Bij welk van de vijf bureaus wil je het liefst aan de slag? ‘Bij alle vijf! Elk bureau heeft zijn eigen unieke stijl waar ik van zou kunnen leren en aan zou kunnen bijdragen.’

Had je de Bloody Mary’s zelf geproefd? Welke was het lekkerst? ‘Het was een zware taak, maar ik heb ze allemaal een paar keer geproefd… Het ligt aan mijn stemming welke favoriet is. Voor iets verfrissends is de Eyes Wied Open van Wieden+Kennedy heerlijk, voor het zwaardere werk de Anomalary en de 7am & Sunny geeft een fruitige draai aan je dag.’

Kun je bogen op enige horeca-ervaring? ‘Nee totaal niet. De Bloody Mary’s die ik dronk als ik op stap ging vond ik te zout, dus ging ik zelf aan het mixen. Mijn recepten werden avontuurlijker - en beter. Zo kwam het er van.’

Wat is de gekste die je ooit hebt gemaakt? ‘Ik mix al jaren mijn eigen cocktails en sjouwde altijd een tas mee, mijn BMT oftewel Bloody Mary Tote, met daarin alle benodigdheden. De allergekste was een totale mislukking: een ‘Dutchie’ met haring, mosterd en jenever. Verschrikkelijk smerig. Als iemand een idee heeft voor een, drinkbare, op Amsterdam gebaseerde creatie: let me know.’

En je eigen lievelings Bloody Mary? ‘Ik kom uit Maryland, bekend van de krabben, dus een Bloody Mary met krabbenschaar, soft-shell crab en natuurlijk gekruid met de beroemde Old Bay Seasoning sla ik niet af.’

Is het een idee om dit te vermarkten? ‘Mijn prioriteit is nu een full time job vinden. Maar ik zie zeker mogelijkheden om iets op te zetten met Bloody Creative, misschien voor d’r bij. Ik heb zelfs al wat serieuze lijntjes uitstaan om dat verder te concretiseren.’

Waarom moet een bureau jou aannemen? ‘Van concept tot design, fotografie, packaging, editing en branding tot online content. Met Bloody Creative heb ik dat allemaal gedaan. En behalve mijn frisse en internationale kijk op dingen kan ik wekelijks een Bloody Mary Bar voor de vrijmibo verzorgen. Zoals Cindy Gallop al zei: ‘someone hire her!’. 

En dat deed Dopper dus.

Jessica Stahl presenteerde ook afgelopen juni Cannes Lions in zeven illustraties.


 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in