Overslaan en naar de inhoud gaan

Martijn Thijssen (Artbox): 'Ik wil de beste van de beste op HowWow'

Artbox organiseert voor de tweede keer een avond over de kunst van creatie
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Wie nieuwsgierig is naar de kunst achter prijswinnende campagnes, kan donderdag voor de tweede keer terecht bij HowWow in het NewWerkTheater te Amsterdam. Martijn Thijssen en zijn team van productiebedrijf Artbox organiseren de avond om 'de kunst van creatie' te belichten.

related partner content for mobile comes here

Inspiratie uit het buitenland


Thijssen: 'De naam HowWow is gebaseerd op de WOW-Factor gevolgd door de HOW-Vraag. Een kijkje achter de schermen van deze creaties. Hoe zijn ze hier op gekomen, wat was de briefing? Een lucky shot of een reeks van prachtige producties?'

Thijssen: 'De naam HowWow is gebaseerd op de WOW-Factor gevolgd door de HOW-Vraag. Een kijkje achter de schermen van deze creaties. Hoe zijn ze hier op gekomen, wat was de briefing? Een lucky shot of een reeks van prachtige producties?'

De directeur van Artbox vertelt dat hij zich graag laat inspireren door makers van over de hele wereld. 'Afgelopen week was ik bijvoorbeeld in Antwerpen USbynight.be. Dan kom ik vol energie en ideeën terug. Op deze manier ontdek ik de meest waanzinnige producties en artiesten. Als ik de verhalen achter de producties hoort, dan smelt ik.'

HowWow is zijn eigen festival rondom creativiteit. Dit jaar nodigt hij twee animatiestudio's en een 'still-partij' uit. 'Ik wil niet alleen maar partijen die door Artbox vertegenwoordigd worden. Gewoon de beste van de beste', zegt hij. Dit jaar zijn dat Passion Pictures en Jelly uit Londen en Illusion uit Bangkok.

Passion Pictures


Dave Walker is CG- en VFX-supervisor bij Passion Pictures. Dit productiebedrijf bestaat zo'n dertig jaar en maakt zowel animatiefilms als documentaires als 'Searching for Sugar Man' en 'The Last Year'. Een van de meest recente animatievideo's is deze kerstreclame voor het Britse merk Very.

Dave Walker is CG- en VFX-supervisor bij Passion Pictures. Dit productiebedrijf bestaat zo'n dertig jaar en maakt zowel animatiefilms als documentaires als 'Searching for Sugar Man' en 'The Last Year'. Een van de meest recente animatievideo's is deze kerstreclame voor het Britse merk Very.

Jelly London
Productiebedrijf Jelly is gespecialiseerd in animatie. Oprichter Chris Page spreekt samen met George Coffey. Coffey leidt The Kitchen, een speciaal team van Jelly dat zich bezighoudt met experimentele videostijlen. Zij combineren bijvoorbeeld design, illustratie, 2D, 3D en stopmotion. Een recent voorbeeld zie je hieronder.

llusion


De producenten van Illusion uit Bangkok maken prijswinnende printadvertenties met CGI. Post Rattanas is directeur Productie. Hij vertelt over de totstandkoming van de reclamecampagnes van Illusion.

De producenten van Illusion uit Bangkok maken prijswinnende printadvertenties met CGI. Post Rattanas is directeur Productie. Hij vertelt over de totstandkoming van de reclamecampagnes van Illusion.

Een van de meest recente campagnes is onderstaande, voor de geluidswerende koptelefoon van JBL (samen met Cheil Hongkong).

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in