Laurus-winkels voortaan prijsvechters
De Konmar moet straks kunnen concurreren met goedkope supermarkten, zoals Dirk van den Broek en Aldi. Verschil is dat Konmar meer service wil bieden. Laurus-topman H. Bruijniks denkt ondanks de lagere prijzen de winstmarges overeind te houden door sterk op de kosten te letten. Daarnaast wil Bruijniks meer versproducten verkopen want hierop kan Laurus veel verdienen. Extra ontslagen worden nog niet voorzien.
De nieuwe ombouwoperatie gaat tussen de 70 en 80 miljoen euro kosten. Volgens moederbedrijf Laurus ligt het zwaartepunt van deze investeringen in 2006. De Konmar-keten bestaat nog uit 43 grote supermarkten; de kleinere winkels zijn inmiddels allemaal omgebouwd tot een Edah of Super De Boer, de andere formules die Laurus uitbaat.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe keten opent begin volgend jaar twee testwinkels, die zich moeten profileren met lage prijzen. De resultaten daarvan zullen bepalen hoe de nieuwe formule eruit komt te zien. Laurus heeft nog niet besloten of de Konmars ook onder een andere naam verder gaan, maar dat is wel waarschijnlijk.
Laurus wil de komende tijd ook Edah en Super De Boer aanpakken. Super De Boer zal verder moderniseren en blijft een supermarkt waar service en presentatie voorop blijven staan. Daarbij wil Laurus een sterk accent leggen op huismerken en moeten de supermarkten goedkoper zijn dan die van concurrent Albert Heijn. Edah gaat verder op de weg die eerder dit jaar werd ingeslagen. De supermarktketen wil concurreren met gevestigde prijsvechters als Aldi en Lidl.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid