Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN doet bod op SNT

KPN wil een bod uitbrengen op alle uitstaande aandelen van SNT. Het bod heeft te maken met het voornemen van KPN om alle activiteiten op…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het telecombedrijf heeft al een meerderheidsaandeel van SNT in handen. Het bod staat in relatie tot de voorgenomen herstructurering van alle KPN-activiteiten op het gebied van klantenrelatiebeheer. Zo wordt SNT van de beurs gehaald. Na overname stappen zowel de Raad van Bestuur als de Raad van Commissarissen op. De optie om SNT te verkopen, vervalt hiermee. KPN en SNT verwachten binnen de komende twee weken volledige overeenstemming te bereiken. De Rabobank bezit meer dan twee miljoen aandelen SNT, dat is een percentage van 10,2 procent, en heeft zich verplicht haar aandelen in SNT aan KPN te verkopen tegen de biedingsprijs. KPN heeft na de overname ongeveer 83 procent van de uitstaande aandelenvan SNT in handen.

related partner content for mobile comes here

KPN is van plan de prestatienormen van SNT te verhogen, met name voor de dienstverlening aan de meest waardevolle klanten. Daarnaast wil KPN een aanzienlijke kostenreductie bij SNT doorvoeren. KPN ziet de herstructurering als noodzakelijk voor een meer klantgerichte organisatie, daarnaast moet de reductie bijdragen aan een betere financiële situatie. "Ontvlechting van KPN en het aanbieden van crm-activiteiten aan derden achten wij niet verstandig. De nauwe relatie tussen KPN en SNT vormt in de huidige markt voor crm-activiteiten een belemmering voor de ontwikkeling van SNT’s activiteiten op de markt voor derden. Sinds SNT het internationale overnamemodel heeft laten varen, is handhaving van de smallcap notering bovendien ook niet langer zinvol," zegt Tobias Walraven, hoogste baas binnen SNT Group. Daarnaast wil KPN de 0800-0900 informatiediensten en de conference-call-afdeling bundelen met de KPN activiteiten. Activiteiten die niet tot de kerntaken van KPN behoren, zoals callcenter-diensten aan derden en marktonderzoek, zullen in de loop der tijd worden afgestoten.

SNT is één van de grootste crm-dienstverleners in Europa. Het bedrijf doet onderzoek naar communicatievoorkeuren en gedrag van klantgroepen en koppelt deze kennis aan de ontwikkeling en implementatie van communicatiekanalen en diensten. SNT draagt tevens zorg voor de afhandeling van klantcontacten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in