Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderscheid beste wapen prijzenoorlog

In de prijzenoorlog tussen de supermarkten wordt de Nederlandse consument geconfronteerd met teruglopende service en schappen die op elkaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze conclusies trekt merkenadviesbureau Consult Brand Strategy met behulp van de BrandAsset Valuator. Huismerken, supermarkten en A-merken moeten meer waarde gaan toevoegen door het creëren van onderscheid.

related partner content for mobile comes here

Aan het onderzoek zijn meer dan 300 voedingsmiddelenmerken vergeleken met ruim 700 andere (Nederlandse) merken. Consumenten blijken de huismerken zwakke merken te vinden. Vooral het onderscheidend vermogen is laag. Hoewel huismerken steeds meer worden gekocht, wordt de belofte van goede kwaliteit tegen een lage prijs door de Nederlander als inwisselbaar ervaren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in