Overslaan en naar de inhoud gaan

“Reclame ongezonde voeding kinderen verbieden

De Consumentenbond vindt de overheid 'te soft' in de aanpak van ongezonde voeding. Ze eist hardere wettelijke maatregelen, zoals een verbod…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De bond laat weten weinig te verwachten van een voorlichtingscampagne die in samenwerking met het bedrijfsleven wordt opgezet, en waarschuwt voor dikmakers als vetten en suikers. Gisteren kreeg een vertegenwoordiger van minister Hoogervorst van Volksgezondheid tijdens een actie bij de Tweede Kamer een eisenpakket overhandigd. De bond kwam met een boerenkar Het Plein in Den Haag oprijden. Op de kar zaten kinderen en lagen 'de bergen vet en suiker' op, die zij jaarlijks te veel binnen krijgen.
Uit onderzoek, dat de Gezondheidsraad vorig jaar heeft gedaan, is gebleken dat 40 procent van de Nederlanders te dik is. De raad was vooral verontrust over de sterke toename van te zware peuters en oudere kinderen.

related partner content for mobile comes here

De Consumentenbond wil niet alleen ´de constante verleiding' inperken door een verbod op reclame, die is gericht op kinderen. De belangenorganisatie eist ook een verbod op zogenaamde gezondheidsclaims, waarmee fabrikanten ongezonde producten aanprijzen. Het is volgens directeur Klaske de Jonge misleidend wanneer er op een zakje snoep staat '0 procent vet' of 'vitamine C (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in