Overslaan en naar de inhoud gaan

Werkgeversimago Shell nog sterk

Uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) van de Intelligence Group, dat onder 6.913 personen heeft plaatsgevonden in het eerste half…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor ruim 60 procent van de Nederlandse beroepsbevolking is een goede reputatie van de werkgever een belangrijke overweging bij de keuze van een baan. Een goed werkgeversimago is daarom essentieel voor de personeelswerving. Onder de Nederlandse beroepsbevolking is zowel in het eerste kwartaal als in het eerste half jaar van 2004 Shell genoemd als meest favoriete werkgever gevolgd door de Politie. Philips heeft KPN van de derde plaats verstoten. KPN staat nu op de vierde plaats in de Top 50 van meest favoriete werkgevers.

related partner content for mobile comes here

Het imago van Shell ligt de laatste maanden hevig onder vuur. Op de stelling: ‘Na alle commotie van de afgelopen maanden rondom Shell ben ik minder geneigd om daar een baan te accepteren als deze mij zou worden aangeboden’, gaf 13 procent aan minder geneigd te zijn om een baan bij Shell aan te nemen. Daarentegen gaf 53,5 procent aan het niet eens te zijn met de stelling en ruim een derde antwoordde neutraal (n=1.261 in juli).

Opvallende stijgingen in de top 50 ranking van de meest favoriete Nederlandse werkgevers zijn Ahold, Randstad, de Verenigde Naties, de Dierenbescherming en CMG. Bij Ahold was het in het tweede kwartaal relatief rustiger in vergelijking met de consternatie rondom Moberg in het eerste kwartaal. Bij CMG en Randstad was licht herstel (en beweging op de arbeidsmarkt) te zien. Werkgevers die aan populariteit hebben ingeboet in het tweede kwartaal zijn Artsen zonder Grenzen, Amnesty International, Vodafone en IBM.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in