Overslaan en naar de inhoud gaan

Journalisten stuurloos in wild webdesign

Journalisten die corporate websites bezoeken zijn in 45 procent van de gevallen niet in staat om basis-informatie zoals het pr-contact en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het onderzoek werd 20 journalisten uit Scandinavië en de Verenigde Staten gevraagd om bepaalde zoekopdrachten uit te voeren op tien corporate websites waaronder Wal-Mart, BMW en Merck. Zo moesten ze de sites doorvlooien op financiële informatie en moesten ze op zoek gaan naar het perscontact. Nielsen die zijn bevindingen presenteerde tijdens de Buzz 2001 conferentie in San Francisco meldde dat journalisten in sommige gevallen op het verkeerde spoor gezet door het onontwarbare design de site verlieten. De journalisten ergerden zich daarnaast aan stockfoto’s, Flash animaties en pdf-files die de navigatie vaak aanzienlijk vertraagden. Ook te algemene e-mail adressen zorgden voor irritatie.

related partner content for mobile comes here

Het volledige rapport is te vinden op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in