Consumentenbond boos op KPN en Libertel
KPN heeft onlangs nieuwe eenheidstarieven ingevoerd, Libertel doet dat met ingang van vandaag. Het houdt in dat voor het bellen vanuit 25 Europese landen naar Nederland voortaan één tarief per abonnement geldt. Maar volgens de Consumentenbond hebben de bedrijven de invoering aangepakt om de prijzen op te drijven. Het zou om verhogingen gaan tot 88 procent, aldus een woordvoerder.
De bond meent dat de klanten hierover op z'n minst geïnformeerd hadden moeten worden. Ze heeft telecomtoezichthouder Opta nu gevraagd de bedrijven daartoe te dwingen. KPN is verbaasd over de kritiek van de Consumentenbond, maar geeft toe dat het nieuwe tarief in een aantal gevallen ongunstig uitvalt. “Maar invoering van één tarief geeft voor de bellers veel helderheid. De meerderheid is hierbij gebaat, maar voor een deel valt het vervelend uit”, aldus een woordvoerster.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid