Overslaan en naar de inhoud gaan

Imagocampagne trucker en warehouser

Vakopleiding Transport en Logistiek heeft een imago-onderzoek gedaan die voorafgaat aan een dit jaar te beginnen imagocampagne waarmee…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Voor het onderzoek werden imago of het beeld dat de buitenwacht koestert, en identiteit als beeld dat de beroepsgroep van zichzelf heeft tegen elkaar afgezet. Bij een vrachtwagenchauffeur beeldden de respondenten zich vooral de internationale versie van deze beroepsgroep voor: vrij, weg van huis en baas, de wijde wereld aan je voeten; dat zijn positieve beelden die bij dit beroep opdoemden. Negatief waren gedachten aan lange werktijden, onregelmatige diensten, weinig sociale contacten, een schraal privé-leven en verkeersstress. Bij het beroep warehouse medewerker konden de meeste ondervraagden uit de buitenwacht zich weinig voorstellen, de insiders omschreven hun beroep met de steekwoorden sociaal, gezellig, teamwork, collegialiteit, vaste werktijden en teamwork. Ook zijn potentiële doelgroepen in kaart gebracht, waarbij warehouse medewerker als geschikt beroep naar voren kwam voor vrouwen en allochtonen.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in