Imagocampagne trucker en warehouser


Voor het onderzoek werden imago of het beeld dat de buitenwacht koestert, en identiteit als beeld dat de beroepsgroep van zichzelf heeft tegen elkaar afgezet. Bij een vrachtwagenchauffeur beeldden de respondenten zich vooral de internationale versie van deze beroepsgroep voor: vrij, weg van huis en baas, de wijde wereld aan je voeten; dat zijn positieve beelden die bij dit beroep opdoemden. Negatief waren gedachten aan lange werktijden, onregelmatige diensten, weinig sociale contacten, een schraal privé-leven en verkeersstress. Bij het beroep warehouse medewerker konden de meeste ondervraagden uit de buitenwacht zich weinig voorstellen, de insiders omschreven hun beroep met de steekwoorden sociaal, gezellig, teamwork, collegialiteit, vaste werktijden en teamwork. Ook zijn potentiële doelgroepen in kaart gebracht, waarbij warehouse medewerker als geschikt beroep naar voren kwam voor vrouwen en allochtonen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid