iTV: een heel erg stille revolutie


Bij onze buren aan de overkant van de Noordzee beschikt al 37 procent van alle huishoudens over digitale tv, en dat percentage zal snel stijgen tot 45 procent aan het eind van dit jaar. Daarmee heeft al bijna de helft van de Britse tv-kijkers de mogelijkheid om interactieve direct-marketingspotjes te ontvangen. Toch hoor je nauwelijks iets over succesvolle iTV-campagnes (ook niet over onsuccesvolle trouwens.) Hoewel er wel degelijk interactief geadverteerd wordt, lijkt het of niemand zijn data wil vrijgeven. De reden hiervoor is niet helemaal duidelijk. Het zou kunnen dat men in een zo vroeg stadium van de 'wedstrijd' liever geen resultaten onthult, maar er wordt ook gefluisterd dat tv-stations en direct-marketingbureaus hun gegevens expres voor zich houden. Wat overigens weer ontkend wordt door deze partijen. Voorlopig blijft het dus gissen naar de werkelijke omvang van de revolutie. Eén ding is overigens wel duidelijk: zowel de consument als de adverteerder moet nog even wennen aan de mogelijkheden van interactieve tv. Het benutten daarvan vraagt nu eenmaal een beetje meer inspanning. Experts verwachten daarom dat het nog minstens drie tot vier jaar zal duren voordat de penetratiegraad van direct marketing via iTV echt omhoog schiet.
bron: Marketing Direct
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid