Overslaan en naar de inhoud gaan

iTV: een heel erg stille revolutie

Interactieve tv (iTV) zou een revolutie veroorzaken in direct marketing. Tot nu toe is daar nog weinig van gebleken, ondanks het feit dat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij onze buren aan de overkant van de Noordzee beschikt al 37 procent van alle huishoudens over digitale tv, en dat percentage zal snel stijgen tot 45 procent aan het eind van dit jaar. Daarmee heeft al bijna de helft van de Britse tv-kijkers de mogelijkheid om interactieve direct-marketingspotjes te ontvangen. Toch hoor je nauwelijks iets over succesvolle iTV-campagnes (ook niet over onsuccesvolle trouwens.) Hoewel er wel degelijk interactief geadverteerd wordt, lijkt het of niemand zijn data wil vrijgeven. De reden hiervoor is niet helemaal duidelijk. Het zou kunnen dat men in een zo vroeg stadium van de 'wedstrijd' liever geen resultaten onthult, maar er wordt ook gefluisterd dat tv-stations en direct-marketingbureaus hun gegevens expres voor zich houden. Wat overigens weer ontkend wordt door deze partijen. Voorlopig blijft het dus gissen naar de werkelijke omvang van de revolutie. Eén ding is overigens wel duidelijk: zowel de consument als de adverteerder moet nog even wennen aan de mogelijkheden van interactieve tv. Het benutten daarvan vraagt nu eenmaal een beetje meer inspanning. Experts verwachten daarom dat het nog minstens drie tot vier jaar zal duren voordat de penetratiegraad van direct marketing via iTV echt omhoog schiet.

related partner content for mobile comes here

bron: Marketing Direct

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in