Hoofdredacteur NRC treedt terug


Na tien jaar legt Folkert Jensma (48) zijn functie als hoofdredacteur van NRC Handelsblad en nrc.next op eigen verzoek neer om full time te gaan schrijven voor de krant. via het persbericht van PCM vernemen we ook dat nrc.next nu 30.000 abonnementen telt, plus 230.000 abonnementen op NRC Handelsblad, waarvan 39.000 web- en weekendabonnementen.
Vanmiddag na het sluiten van de krant zou het nieuws bekend worden, maar het lekte uit via het ANP.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSJensma wordt juridisch commentator en gaat behalve hoofdartikelen ook andere journalistieke bijdragen leveren aan de nieuwsrubrieken en bijlagen van NRC Handelsblad en nrc.next.
Huidig plaatsvervangend hoofdredacteur Birgit Donker zal de functie van hoofdredacteur waarnemen tot een opvolger is benoemd.
Jensma gaf bij zijn aantreden in 1996 al aan de functie van hoofdredacteur te zien als een baan voor "ten hoogste tien jaar". Hij wil zich nu verder specialiseren als schrijvend journalist.
Onder Jensma kwamen de bijlagen Boeken, Profiel (later Thema), Leven &cetera, Opinie & Debat en het maandblad M tot stand. De dagkrant kreeg vaste pagina's voor Wetenschap en Europa. De krant ontplooide zich in die periode sterk op internet, en minder sterk op televisie, onder meer in samenwerking met AT 5, RTL7, de NPS en de VPRO. Eerder dit jaar startte NRC Handelsblad de tot op heden succesvolle ochtendkrant nrc.next op half formaat voor de multimedia generatie.
NRC Handelsblad steeg in deze periode van 5,7% tot 6,3% in 2005.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid