Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoofdredacteur NRC treedt terug

Na tien jaar legt Folkert Jensma (48) zijn functie als hoofdredacteur van NRC Handelsblad en nrc.next op eigen verzoek neer om full time te…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na tien jaar legt Folkert Jensma (48) zijn functie als hoofdredacteur van en nrc.next op eigen verzoek neer om full time te gaan schrijven voor de krant. via het persbericht van PCM vernemen we ook dat nrc.next nu 30.000 abonnementen telt, plus 230.000 abonnementen op NRC Handelsblad, waarvan 39.000 web- en weekendabonnementen.

related partner content for mobile comes here

Vanmiddag na het sluiten van de krant zou het nieuws bekend worden, maar .

Jensma wordt juridisch commentator en gaat behalve hoofdartikelen ook andere journalistieke bijdragen leveren aan de nieuwsrubrieken en bijlagen van NRC Handelsblad en nrc.next.

Huidig plaatsvervangend hoofdredacteur Birgit Donker zal de functie van hoofdredacteur waarnemen tot een opvolger is benoemd.

Jensma gaf bij zijn aantreden in 1996 al aan de functie van hoofdredacteur te zien als een baan voor "ten hoogste tien jaar". Hij wil zich nu verder specialiseren als schrijvend journalist.

Onder Jensma kwamen de bijlagen Boeken, Profiel (later Thema), Leven &cetera, Opinie & Debat en het maandblad M tot stand. De dagkrant kreeg vaste pagina's voor Wetenschap en Europa. De krant ontplooide zich in die periode sterk op internet, en minder sterk op televisie, onder meer in samenwerking met AT 5, RTL7, de NPS en de VPRO. Eerder dit jaar startte NRC Handelsblad de tot op heden succesvolle ochtendkrant nrc.next op half formaat voor de multimedia generatie.

NRC Handelsblad steeg in deze periode van 5,7% tot 6,3% in 2005.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in