Overslaan en naar de inhoud gaan

GfK komt met Media Efficiency Panel

GfK introduceert het GfK Media Efficiency Panel. Daarin wordt mediagedrag op internet, tv, radio en print gecombineerd met zowel merk- als…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

GfK zegt dat het daarmee mogelijk is de Return on Investment (ROI) van de hele mediamix te bepalen op basis van aankoopgedrag. investeert in het panel en voert nog dit jaar een aantal studies uit op het GfK panel. KPN - in samenwerking met Mindshare - en Heineken starten samen met Google het komende kwartaal de eerste studies.

related partner content for mobile comes here

Het GfK Media Efficiency Panel staat open voor alle partijen in Nederland die de ROI van mediacampagnes in kaart willen brengen. De resultaten van de studies zijn enkel inzichtelijk voor de opdrachtgevers.

Ceo Lucien van der Hoeven van GfK: 'Met name voor crossmediacampagnes kunnen we de ROI en toegevoegde waarde van de individuele communicatiekanalen goed bepalen. Dit betekent dat onze klanten veel efficiënter met hun mediabudgetten om kunnen gaan dan ooit mogelijk was. Omdat we nu voor het eerst “single source” naast het bereik ook de aankoopeffecten van mediacampagnes in kaart kunnen brengen, zijn we een stukje dichter bij de ‘heilige graal’ van marketingcommunicatie.'

Google Nederland directeur Pim van der Feltz: 'Tot op heden wordt online adverteren vooral gezien als een middel om verkoop uit directe conversies te genereren. In studies zien we echter dat online ook uitgestelde aankoop, offline aankoop en merkeffecten creëert. Wij investeren in dit open panel omdat we vinden dat online ondervertegenwoordigd is in veel campagnes en verwachten dat terug te verdienen doordat ROI research tot een grotere rol van online media zal leiden. Overigens heeft Google geen inzage in resultaten van studies die onafhankelijk van Google in het panel worden opgezet.'

Ook KPN en Mindshare geven aan het belangrijk voor de ontwikkeling van de markt te vinden om deel te nemen in het GfK Media Efficiency Panel. 'Dit project zal ons helpen de reclamestrategieën van KPN nog effectiever te maken', zegt Ruud de Langen van Mindshare.

Het GfK Media Efficiency Panel werd eerder geïntroduceerd in Duitsland (2008) en Groot-Brittanië (2009). Nederland is het derde land, dat het GfK Media Efficiency Panel gaat inzetten. Het Duitse panel wordt volgens GfK gebruikt door grote adverteerders als Procter & Gamble, Coca-Cola, Deutsche Bank, H&M en Vodafone.

In Nederland bestaat het GfK Media Efficiency Panel uit 15.000 huishoudens. Aankoopgegevens in diverse markten worden door de panelleden zelf vastgelegd, zoals FMCG, finance, fashion en telecom. Specifieke software meet op continue basis de online mediaconsumptie, zoals websitebezoek, gebruik van zoekmachines of banners die getoond zijn. Deze data wordt voor langere tijd vastgelegd, zodat ook maanden na afloop van een campagne de effectiviteit ervan nog kan worden bepaald.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in