Overslaan en naar de inhoud gaan

Euro Shopper-fans pikken het niet

Als reactie op het bericht dat Albert Heijn gaat stoppen met het budgetmerk Euro Shopper, uiten fans van het merk hun protest op een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

'Euo Shopper moet blijven. Wij bukken niet voor basic,' zo luidt de boodschap op die vandaag in het leven werd geroepen. Bij 50.000 likes zal een uitgebreid Euroshopper-diner aan de Ahold-directie worden aangeboden. 'Uiteraard voor minder dan vijf euro per persoon,' aldus de site.

related partner content for mobile comes here

Eerder vandaag maakte Albert Heijn bekend dat vanaf deze week de merknaam Euro Shopper niet meer gevoerd zal worden. Het goedkope huismerk zal onder een nieuwe naam verdergaan: AH Basic. In alle Europese landen waarin Ahold actief is zal de merknaam worden vervangen.

De reden voor het einde van Euro Shopper zou liggen bij de inconsistentie in prijs en kwaliteit. Ook zou AH Basic als naam 'vertrouwder' zijn voor de klant, verklaart een woordvoerdster aan persbureau Novum.

De producten die deze weken als eerste een make over ondergaan zijn: scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi. De overige producten volgen in de loop van dit jaar.

Het budgetmerk dat in 1995 werd geïntroduceerd had in Nederland vele fans. Naast de Facebookpagina die uit protest is opgericht, laten ook op Twitter vele teleurgestelde shoppers van zich horen. Er wordt gesproken van 'een trieste dag voor mensen met een rood-wit hart'. Ook op de website wordt protest geuit.

Naar verwachting zal het nog wel even duren voordat de laatste Euro Shopper-producten uit te schappen verdwenen zullen zijn. Dat wordt hamsteren geblazen voor de fans...

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in