Overslaan en naar de inhoud gaan

Effie Vakjury 2014 compleet

Ruim vijftig aanmeldingen in één week tijd mocht de Effie Organisatie, voor de zes vacatures binnen de Effie Vakjury, ontvangen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ruim vijftig aanmeldingen in één week tijd mocht de Effie Organisatie, voor de zes vacatures binnen de Effie Vakjury, ontvangen. De afgelopen weken heeft de selectieprocedure plaatsgevonden en zijn de potentiële kandidaten geïnformeerd.

related partner content for mobile comes here

Mireille Spapens, BVA bestuurslid en binnen Effie verantwoordelijk voor de juryselectie: “Het openzetten van de vacatures voor de Effie Jury heeft tientallen goede kandidaten opgeleverd, terwijl er slechts zes posities te vullen waren. Dat betekent dat we veel mensen hebben moeten teleurstellen. Maar ook volgend jaar komen er weer plaatsen vrij. Dus als jij voldoet aan alle criteria zoals hiervoor beschreven, wil ik je mede namens mijn Effie Stuurgroepleden van harte uitnodigen je opnieuw te kandideren.”

Bij de selectie van kandidaten voor de Effie-jury zijn de volgende criteria gehanteerd:
1. Voorwaarde: lid zijn of worden van VEA of BVA, de organisaties die de Effies in Nederland organiseren. 
2. Verdieping: ruime kennis en ervaring op het gebied van marketing en reclame, in het bijzonder ook op het gebied van digital/ e-commerce.
3. Verbreding: werkzaam in een branche die nog niet is vertegenwoordigd in de Effie-jury.

Alle kandidaten zijn door de Effie Stuurgroep getoetst aan de hand van deze criteria. Op basis daarvan heeft de Stuurgroep een selectie gemaakt en de voordrachten getoetst bij de besturen van VEA en BVA.

 De EffieJury wordt gevormd door drie 8-koppige vakjury’s en een hoofdvoorzitter. Deze vakjury’s beoordelen campagnes in de categorieën “bewustwordingscampagnes”, “merkcampagnes” en ”gedragscampagnes”. De vakjury’s stellen de Effies voor de meest effectieve campagnes in de categorie vast. De hoofdjury bepaalt onder leiding van juryvoorzitter voormalig staatssecretaris van Europese Zaken en Ontwikkelingssamenwerking Ben Knapen wie er naar huis gaat met een Effie, in de kleur: brons, zilver of goud.

Net als de afgelopen jaren zijn er geen nominaties vooraf. Alle inzenders horen tijdens de uitreiking of ze een Effie gewonnen hebben of niet. De inzendronde is momenteel in volle gang. EffieCases kunnen t/m maandag 7 juli a.s. ingezonden worden via www.effie.nl/inzenden.  

De Effie Vakjury’s 2014 zijn als volgt samengesteld:

 

BEWUSTWORDINGSCAMPAGNES
Frits Spangenberg (Motivaction): onafhankelijk + VOORZITTER
Michael Amiabel (SE Consultantcy): onafhankelijk
Lone Vaerndal (Unicef): BVA
René Jaspers (McDonald&;s Nederland B.V.): BVA
Erik van Engelen (Eneco): BVA
Sylvia van Hooft (N=5): VEA      
Léonie Koning (Initiative): VEA
Greo Belgers (Dawn): VEA

MERKCAMPAGNES
Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders): onafhankelijk + VOORZITTER
Madelon Schaap (707 Consult): onafhankelijk
Henriëtte van Swinderen (voorheen T-Mobile Nederland): BVA
Mylene Heystek (PPG Coatings Nederland): BVA
Aleks Fiege (Unilever): BVA
Daan Remarque (TBWA\NEBOKO): VEA
Ruud van de Zee (ZenithOptimedia): VEA
Boris Nihom (Achtung): VEA

GEDRAGSCAMPAGNES
Yvonne Prins (3MO): onafhankelijk + VOORZITTER
Peeter Verlegh (SWOCC): onafhankelijk
Willem Jan Lems (Bol.com): BVA
Peter Haug (BMW): BVA
Heleen Crielaard (Rabobank): BVA
Antoinette Hoes (DDB & Tribal Worldwide: VEA
Dick van der Lecq (ETCETERA): VEA
Frank Bitter (Mediacom): VEA

De Effie Organisatie dankt Tom Kniesmeijer, Willem Koch, Jochem Schouten, Erik Beenen, Bas Velthuis, Marc Pieterse, Daan de Raaf, Mireille Spapens en Ruud de Langen bedanken voor hun belangeloze inzet in de EffieJury van de afgelopen jaren.

Over Effie
De Effie is de wereldwijde prijs voor effectieve communicatie die in meer dan 30 landen verspreid over 5 continenten wordt toegekend. De Effie is eigendom van Effie Worldwide, Inc. gevestigd in New York (VS) en wordt sinds 1983 in Nederland uitgereikt. Inzenders voor de Effie moeten aantonen dat de communicatie een belangrijke of doorslaggevende rol heeft gespeeld bij het behalen van een buitengewoon marketingresultaat. Deze veruit belangrijkste communicatieprijs van Nederland wordt georganiseerd door de VEA (vereniging van communicatieadviesbureaus) en BVA (bond van adverteerders).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in