Overslaan en naar de inhoud gaan

Dutch Digital Agencies gaat samenwerking aan met Siteimprove

Partnership moet bijdragen aan beter toegankelijke websites voor mensen met een chronische ziekte of handicap.
handicap
handicap

Siteimprove is een bedrijf dat zich focust op het vereenvoudigen van zowel het websitebeheer en de kwaliteit en toegankelijkheid van websites. In het kader van de samenwerking die nu is gesloten met branchevereniging DDA, zullen beide partijen inzetten op het bevorderen van de bewustwording onder bureaus, bedrijven en overheid omtrent digitale toegankelijkheid.

related partner content for mobile comes here

Digitale inclusiviteit

Volgens de 'Wet gelijke behandeling op grond van handicap of chronische ziekte' zijn bedrijven verplicht om te zorgen voor toegankelijkheid van hun producten en diensten. Daarnaast staat op de agende de Europese Accessibility Act, waarin meer specifieke eisen ten aanzien van toegankelijkheid voor commerciële organisaties en e-commerce zullen worden opgenomen.

Beide partijen verklaren in een bericht over de samenwerking dat toegang tot het internet een 'mensenrecht' is. Niemand mag online worden uitgesloten. Het zijn echter vooral overheidsinstanties die zich inzetten om websites zo toegankelijk mogelijk aan te bieden. 'Toch gek, als je bedenkt dat overheden helemaal geen commerciële doelen hebben met betrekking tot online dienstverlening', zegt Chantal van Melle, Strategic Alliance Manager bij Siteimprove.

Meer omzet

Van Melle benadrukt dat ruim 2 miljoen Nederlanders vanwege handicap of ziekte dikwijls moeilijk toegang krijgen tot websites (Bron: Shoppingtomorrow; opportunities off e-accessibility). Door meer rekening te houden met het inclusieve aspect bij digitale projecten, kunnen bedrijven volgens haar het verschil maken. Dit doordat meer mensen toegang hebben tot en gebruik kunnen maken van websites, zodat er dus ook meer omzet kan worden gemaakt.

Het eerste resultaat van het partnership is een event (invite-only) op dinsdag 30 april, waar inclusiviteit als strategie besproken zal worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in