Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de beste brand activations van mei

De maand waarin de marathon zowel extreem snel als extreem langzaam werd gelopen en mensen even van tijdszone veranderen om voetbal te…
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

1 Nike – Breaking2
Bureau: Wieden+Kennedy Portland

related partner content for mobile comes here

De apotheose van Nike’s baanbrekende Breaking 2-project vond plaats op het Formule 1-circuit van Monza. Het doel: de marathon lopen onder de magische grens van 2 uur. Hoofdrolspeler: olympisch kampioen marathon Eliud Kipchoge. Door hem te omgeven met de beste helpers, optimale omstandigheden en wetenschappelijke kennis moest de Keniaan geschiedenis gaan schrijven. Hij liep harder dan iemand ooit had gedaan op de marathon, maar kwam 25 seconden tekort om onder het record te duiken. Bij Nike kunnen ze toch tevreden zijn, want het project is een groot marketing- en PR-succes.


2 Baywatch – The Slow Mo Marathon
Bureau: Droga5 

In dezelfde week dat Nike zich stort op de marathon onder de 2 uur, gaat het er in Los Angeles een stuk relaxter aan toe. Om de nieuwe Baywatch-film te buzzen, werd daar ’s werelds eerste Slow Mo Marathon gehouden. De actie is een vette knipoog naar de met slow motion doorspekte opening van de iconische 90’s serie. Sterren uit de film ‘renden’ 300 meter zij aan zij met mensen die zich voor het event hadden aangemeld. Dat levert een video op die misschien wel leuker is dan de film zelf. 
 

3 Heineken – The Timezone
Bureau: Publicis

Heineken heeft al vaker het goede voorbeeld gegeven van hoe je sponsorship kunt gebruiken als brug naar coole advertising content met hoge viralpotentie. De recente Timezone-campagne uit Brazilie – waar veel Champions League-fans wonen - is er weer een. Omdat Brazilianen in een andere tijdzone leven, kijken ze vaak in de baas zijn tijd. In deze video worden twee voetbalfans ‘gesnapt’ terwijl ze op hun werk naar voetbal kijken. Wat lijkt uit te draaien op ontslag op staande voet, ontspint zich in een grappige challenge met goede afloop.

 


BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. Aan het eind van het jaar wordt het allerbeste werk van 2017 gekozen. 
 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in