Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit wordt het nieuwe logo van Pepsi

Na 14 jaar neemt het frisdrankmerk de visuele identiteit stevig op de schop. In het najaar in de USA, de rest van de wereld volgt in 2024.
Vandaag en morgen
Vandaag en morgen
Vandaag en morgen
Vandaag en morgen

Grote merken die grote veranderingen doorvoeren, dat brengt meestal grote woorden met zich mee. Frisdrankmerk Pepsi (Pepsico, in Nederland gebotteld door Vrumona), onthult deze week een nieuwe visuele identiteit met bijbehorend logo. Dat markeert volgens Pepsi ‘het volgende tijdperk van het iconische merk’. En verder? ‘Het nieuwe ontwerp toont een gedurfd lettertype, kenmerkende puls en een bijgewerkt kleurenpalet, inclusief de kleur zwart die de toewijding van het merk aan Pepsi Zero Sugar benadrukt.’

related partner content for mobile comes here

Het voor-en-na-plaatje ziet u boven dit bericht. Hieronder het stomende filmpje waarmee het nieuwe beeld wereldkundig werd gemaakt.

New Logo and Visual Identity Announcement | Pepsi

USA en Canada

Het is de eerste update van het Pepsi-logo – dat het merk aanduidt als ‘het globe-logo’ - in 14 jaar. De aanleiding is het 125-jarig jubileum van het merk. Komend najaar worden de aanpassingen zichtbaar in de USA en Canada, de rest van de wereld volgt volgend jaar.

Zo zien de blikjes er straks uit
Zo zien de blikjes er straks uit

Schaamteloos plezier

Het nieuwe ontwerp moet benadrukken dat Pepsi een merk is dat vol plezier zit en dat zich nergens voor schaamt. Het spreekt voor zich dat het nieuwe beeld overal en nergens zal worden doorgevoerd. Digitaal en fysiek. Op verpakkingen en op koelkasten. In de supermarkt en op (werk)kleding. Het moment wordt tegelijkertijd aangegrepen om de verpakkingen te verduurzamen. Er zal uitsluitend nog 100 procent gerecycled PET worden gebruikt.

Pepsi-sweater
Pepsi-sweater

Praten over design

Wat zegt Pepsi verder over het gekozen ontwerp? Dat het beweging en animatie versterkt. Dat maakt het volgens het merk geschikt om te bewegen tussen fysieke en digitale ruimtes. ‘Van winkelschappen tot de metaverse.’ En, ietwat hoog over: ‘Het zorgt ook voor een meer naadloze en creatieve samenwerking met partners en retailers en meer veelzijdigheid om fans te betrekken bij de plaatsen waar ze winkelen, dineren, werken en spelen.’

Waar het allemaal toe moet leiden is nogmaals dat schaamteloze plezier. Dáár wil Pepsi zijn fans toe inspireren.

Schaamteloos plezier
Schaamteloos plezier
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Robin Zuiderveld

Back to the 90’s. Altijd goed.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in