Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit is Amerika's pr-campagne van het jaar

PRWeek Amerika heeft vannacht de Superman-campagne voor Gillette tot beste van het jaar gekozen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ketchum en P&G zijn met hun Superman-campagne voor Gillette de grote winnaar geworden van de PRWeek Awards 2014. De bewustwordingscampagne werd tot beste van het afgelopen jaar in de VS verkozen.

related partner content for mobile comes here

Bewustwording

Ketchum en Gillette wilden met de bekroonde campagne het bewustzijn over het scheren onder 18 - tot 24-jarige mannen verhogen. Ze maakten daarvoor in de zomer van 2013 de blockbuster Man of Steel om het gesprek op gang te brengen over de vraag hoe Superman zich scheert.

Dubbele cijfers

Verschillende beroemdheden, onder wie de gerenommeerde regisseur Kevin Smith en de actrice en neurowetenschapper Mayim Bialik, mochten via hun eigen sociale media-campagnes hun theorieën verdedigen over Supermans scheergedrag. Elke ster maakte een filmpje voor HowDoesHeShave.com. Deze werd meer dan 3,1 miljoen keer bekeken. De actie leidden tot een omzetgroei van ‘dubbele cijfers’.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in