De QR code case van Heineken


Het mag Heineken niet ontzegd worden dat ze als een van de eersten de waarde van de QR-code als bindmiddel tussen brand en publiek serieus heeft genomen en dienovereenkomstig toepassingen heeft bedacht die model kunnen staan voor navolging.
Heineken U-code Op het Heineken Open’er Festival 2011 in Polen, heeft het beroemde biermerk de fans een kans gegeven om elkaar te ontmoeten via muziek en…u-codes.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet merk is zich bewust dat fans muziekfestivals niet alleen bijwonen om naar muziek te luisteren, maar ook om andere mensen te ontmoeten. Heineken besloot daarom de Open’er festivalgangers te helpen elkaar te ontmoeten door het aanbieden van een ongewone ijsbreker, een gepersonaliseerde QR-code. Voor dat doel werd een speciale ruimte ingericht op het festival waar de fans hun eigen QR-code konden maken gekoppeld aan een bericht. Fans konden de U-code op een sticker afdrukken en bij zichzelf aanbrengen. Om hun bericht te lezen moesten andere festivalgangers de code gewoon scannen. Een geweldig excuus om contact te maken of een gesprek te beginnen. Heineken weet met deze campagne op een eenvoudige en leuke manier een wisselwerking tot stand brengen tussen fans, het merk en met elkaar.
Heineken heeft met deze campagne een positieve bijdrage geleverd aan het festival. De fans hebben niet alleen de gelegenheid gekregen om te genieten van live muziek, maar ook om te genieten van elkaars gezelschap. Een succesvolle en perfect uitgevoerde brand activation campagne.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid