Overslaan en naar de inhoud gaan

De QR code case van Heineken

De eenvoud en het gemak van de QR-code is nog steeds niet voor iedereen vanzelfsprekend. Het vinden van aansprekende en werkzame…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het mag Heineken niet ontzegd worden dat ze als een van de eersten de waarde van de QR-code als bindmiddel tussen brand en publiek serieus heeft genomen en dienovereenkomstig toepassingen heeft bedacht die model kunnen staan voor navolging.

related partner content for mobile comes here

Heineken U-code Op het Heineken Open’er Festival 2011 in Polen, heeft het beroemde biermerk de fans een kans gegeven om elkaar te ontmoeten via muziek en…u-codes.

Het merk is zich bewust dat fans muziekfestivals niet alleen bijwonen om naar muziek te luisteren, maar ook om andere mensen te ontmoeten. Heineken besloot daarom de Open’er festivalgangers te helpen elkaar te ontmoeten door het aanbieden van een ongewone ijsbreker, een gepersonaliseerde QR-code. Voor dat doel werd een speciale ruimte ingericht op het festival waar de fans hun eigen QR-code konden maken gekoppeld aan een bericht. Fans konden de U-code op een sticker afdrukken en bij zichzelf aanbrengen. Om hun bericht te lezen moesten andere festivalgangers de code gewoon scannen. Een geweldig excuus om contact te maken of een gesprek te beginnen. Heineken weet met deze campagne op een eenvoudige en leuke manier een wisselwerking tot stand brengen tussen fans, het merk en met elkaar.

Heineken heeft met deze campagne een positieve bijdrage geleverd aan het festival. De fans hebben niet alleen de gelegenheid gekregen om te genieten van live muziek, maar ook om te genieten van elkaars gezelschap. Een succesvolle en perfect uitgevoerde brand activation campagne.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in