Overslaan en naar de inhoud gaan

Contactcenterbranche luistert naar Youp

De contactcenterbranche pakt de handschoen op naar aanleiding van de actie van Youp van ’t Hek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De cabaretier kwam gisteren met het blad De Help, een glossy waarin negatieve ervaringen met contactcenters zijn gebundeld. De Vereniging Contactcenters Nederland (VCN) en de Werkgeversvereniging Contactcenters (WGCC) hebben het offensief van Youp als 'een wake-up call' ervaren.
De boodschap van duizenden klanten is duidelijk: er gaat veel mis. VCN en WGCC erkennen dat. Ze presenteren vandaag vijf initiatieven voor verbetering van de telefonische klantenservice.
1. Klantbeleving centraal stellen (inleven in klant).
2. Verkorten wachttijden (efficiency, selfservice, meer medewerkers).
3. Verbeteren samenwerking front- en backoffice (klant mag niet verdwalen).
4. Verbeteren van het klachtenmanagement (onderkennen en registreren van iedere klacht).
5. Standaards opstellen voor klantenservice (waar voldoet goede service aan).

related partner content for mobile comes here

en gaan als aanjagers de initiatieven vertalen in concrete doelstellingen en acties voor de branche. Er komen meer workshops, onder meer op het gebied van de wachttijdenproblematiek en het klachtenmanagement. De bedrijven moeten de verbeteringen zelf doorvoeren.
Daarnaast gaan de organisaties met het management van callcenterbedrijven om de tafel, omdat klantgerichtheid en klantbeleving steeds belangrijker worden voor het succes van bedrijven en instellingen. 'Klantenservice mag geen sluitpost zijn, maar moet tot de topprioriteiten behoren', aldus VCN en WGCC.
Er is ook een fusie van VCN en WGCC in de maak om nog slagvaardiger op te kunnen treden. De organisaties gaan samen verder als de Klantenservice Federatie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in