Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten besteden ruim 1 miljard online

De markt voor online consumentenbestedingen in Nederland blijft groeien. In het eerste half jaar kwam de totale omzet uit op 1,065 miljard…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de omzet met 37 procent gegroeid. Dit blijkt uit de 'Thuiswinkel Markt Monitor 2005-1', het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen en overige verkopen op afstand van Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org.

related partner content for mobile comes here

Opvallend is de forse aanwas van nieuwe online kopers in de thuiswinkelmarkt. In de eerste zes maanden bedroeg het percentage nieuwkomers 18 procent, in absolute aantallen hebben 800.000 mensen het afgelopen halfjaar voor het eerst iets via internet gekocht. Het totaal aantal online kopers in de eerste helft van 2005 komt op 4,4 miljoen, een stijging van 29 procent ten opzichte van een jaar geleden. Door de groei in nieuwkomers is in het afgelopen halfjaar het gemiddeld bestede bedrag per online koper afgenomen, van 258, naar 243 euro.

De cijfers komen tot stand in nauwe samenwerking met de 225 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org, gekoppeld aan een grootschalig consumentenonderzoek (n=2000).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in