Consumenten besteden ruim 1 miljard online
Ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar is de omzet met 37 procent gegroeid. Dit blijkt uit de 'Thuiswinkel Markt Monitor 2005-1', het halfjaarlijkse onderzoek naar online consumentenbestedingen en overige verkopen op afstand van Blauw Research in samenwerking met Thuiswinkel.org.
Opvallend is de forse aanwas van nieuwe online kopers in de thuiswinkelmarkt. In de eerste zes maanden bedroeg het percentage nieuwkomers 18 procent, in absolute aantallen hebben 800.000 mensen het afgelopen halfjaar voor het eerst iets via internet gekocht. Het totaal aantal online kopers in de eerste helft van 2005 komt op 4,4 miljoen, een stijging van 29 procent ten opzichte van een jaar geleden. Door de groei in nieuwkomers is in het afgelopen halfjaar het gemiddeld bestede bedrag per online koper afgenomen, van 258, naar 243 euro.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDe cijfers komen tot stand in nauwe samenwerking met de 225 leden van de branchevereniging Thuiswinkel.org, gekoppeld aan een grootschalig consumentenonderzoek (n=2000).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid