Communicatie Poll: Heineken en Pink Ribbon


Heineken werd afgelopen week in een brief gehekeld door Stichting Alcoholpreventie, omdat de bierbrouwer had geadverteerd in het Pink Ribbon Magazine. Stap vindt het niet kloppen dat een organisatie die fondsen werft voor de strijd tegen borstkanker, zich laat Sponsoren door een bierbrouwer, terwijl er wetenschappelijk onderzoek bestaat dat wijst op een verband tussen alcoholconsumptie en borstkanker. Heeft de bierbrouwer hiermee een misser gemaakt? Daaraan is de actuele Communicatie Poll gewijd (zie rechterkolom homepage).
De vorige Communicatie Poll stelling luidde ’Trots op Nederland (TON) is een rake naam’. Eenderde (33%) van de stemmers kon zich vinden in het antwoord ‘Eens, het verwoordt precies het onderbuikgevoel van de kiezersdoelgroep’. Een meerderheid van 67% was minder gecharmeerd van de naamskeuze en stemde op ‘Oneens, het is meer een naam voor een amateur-voetbalclub uit de jaren vijftig’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid