Overslaan en naar de inhoud gaan

Café d’Idee: ‘Print vereist internationale touch’

Nederland hoeft zich niet te schamen voor het feit dat Nederlandse printreclame niet eens de shortlist haalde in Cannes.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hartog bekende dat hij na terugkeer uit Cannes in eerste instantie ‘bijna werd gelyncht’ op de creatieve vloer van Publicis vanwege de keuze voor print-Grand Prix-winnaar Wrangler. Maar hij kan zich nog steeds prima vinden in de winnaar: ‘Het is een echt reclame-idee. Print is niet dood, iedereen is geraakt door de Wrangler-campagne.’

related partner content for mobile comes here

De tiende editie van de jaarlijkse discussiemiddag met Cannes-juryleden was een bundeling van het traditioneel in Cannes te houden Café du Print en Café du Cyber. De warmte leek niet alleen de toehorende (met name) Jonge Honden, maar ook de geluidstechniek lam te leggen. Tijdens de sessie, georganiseerd door Sanoma Uitgevers en geleid door Adformatie’s Susanne van Nierop, deden naast Hartog cyber-jurylid Bram de Rooij (Euro RSCG 4D) en Woedend-creatief directeur Paul Koops verslag van hun bevindingen.

Chris Baylis van Tribal DDB mocht als glorieus winnaar van de Grand Prix alsnog een ovationeel applaus in ontvangst nemen. Zijn Philips Carousel-campagne is misschien wel het beste bewijs dat campagnes zonder digitale component steeds zeldzamer zijn.

Baylis: ‘In de Philips-film, die eigenlijk het design van een website heeft, komen internet en tv op natuurlijke wijze samen.’ Toch waren De Rooij en Hartog dat maar ten dele met hem eens. Hartog: ‘Voor print geldt dat minder. Print kan prima stand alone, alleen moet je het tegenwoordig wel in één plaatje kunnen vertellen.’ En De Rooij: Ook nu nog kan een campagne-idee beslist zonder digitale component.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in