Café d’Idee: ‘Print vereist internationale touch’


Hartog bekende dat hij na terugkeer uit Cannes in eerste instantie ‘bijna werd gelyncht’ op de creatieve vloer van Publicis vanwege de keuze voor print-Grand Prix-winnaar Wrangler. Maar hij kan zich nog steeds prima vinden in de winnaar: ‘Het is een echt reclame-idee. Print is niet dood, iedereen is geraakt door de Wrangler-campagne.’
De tiende editie van de jaarlijkse discussiemiddag met Cannes-juryleden was een bundeling van het traditioneel in Cannes te houden Café du Print en Café du Cyber. De warmte leek niet alleen de toehorende (met name) Jonge Honden, maar ook de geluidstechniek lam te leggen. Tijdens de sessie, georganiseerd door Sanoma Uitgevers en geleid door Adformatie’s Susanne van Nierop, deden naast Hartog cyber-jurylid Bram de Rooij (Euro RSCG 4D) en Woedend-creatief directeur Paul Koops verslag van hun bevindingen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSChris Baylis van Tribal DDB mocht als glorieus winnaar van de Grand Prix alsnog een ovationeel applaus in ontvangst nemen. Zijn Philips Carousel-campagne is misschien wel het beste bewijs dat campagnes zonder digitale component steeds zeldzamer zijn.
Baylis: ‘In de Philips-film, die eigenlijk het design van een website heeft, komen internet en tv op natuurlijke wijze samen.’ Toch waren De Rooij en Hartog dat maar ten dele met hem eens. Hartog: ‘Voor print geldt dat minder. Print kan prima stand alone, alleen moet je het tegenwoordig wel in één plaatje kunnen vertellen.’ En De Rooij: Ook nu nog kan een campagne-idee beslist zonder digitale component.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid