
Aan het begin van de zomervakantie deed de reisorganisatie aan zijn reizigers een oproep om hun mooiste vakantiemomenten vast te leggen.
Wanneer fans hun vakantiekiekjes delen met #WingItYeah, selecteert Booking.com de mooiste foto's om ze door een team van 's werelds beste digitale kunstenaars te laten bewerken. Zij maken van de foto's 'ware kunststukjes' door ze om te toveren tot zomerse GIFjes. De GIFjes zullen daarna worden verspreid via de sociale media-kanalen van Booking.com.
Vacatures
Directeur-bestuurder
PublicSpirit in opdracht van Visit FlevolandEvent Manager
Stichting Anne-BoCommunicatiemedewerker studentenwerving en -voorlichting
TU DelftDe activatiecampagne sluit aan op de geïntegreerde campagne 'Wing It', ook geproduceerd door Wieden+Kennedy Amsterdam.
Who Won Booking Summer
‘We omarmen het spontane van de zomer met het vertrouwen dat onze reizigers hun favoriete plekje hebben gevonden voor hun zomerse avontuur’, aldus Pepijn Rijvers, chief marketing officer van Booking.com. ‘Met de lancering van “WHO WON BOOKING SUMMER” vieren we de spontane avonturiers en willen we mensen inspireren.’
Volgens Genevieve Hoey, creative director van Wieden+Kennedy Amsterdam, proberen mensen elkaar af te troeven met de mooiste zomerplaatjes. ‘Met deze campagne maken we van deze foto’s digitale kunst. Bovendien, wanneer Booking.com jouw zomerfoto transformeert tot een GIF, heb je het ultieme recht om op te scheppen tegenover je vrienden.'
De kunstenaars Cari van der Yacht, Chris Timmons, Justin Gammon en James Kerr zullen de komende weken aan de slag gaan met de zomerse kiekjes. Mensen kunnen vanaf 24 augustus meedoen door hun foto te delen op Twitter, Instagram of Facebook met #WingItYeah.
Van 24 augustus tot 4 september wordt er elke dag een nieuwe lading GIFs gedeeld via de sociale media-kanalen van Booking.com en op de speciale campagnewebsite Wing It Hub.
Ter promotie van de campagne hebben de kunstenaars al enkele foto's onder handen genomen:
SOCIAL LISTEN AND RESPOND TEAM
COMPANY AKQA LONDON
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee