Overslaan en naar de inhoud gaan

Bols neemt packaging design op de schop

Nieuw: grove treksporen in de aardewerken kruiken moeten voor een authentieke en robuuste uitstraling zorgen.
Miniatuurvoorbeeld
Nieuw verpakkingsdesign Bols Genevers
© Bols
Miniatuurvoorbeeld
Nieuw verpakkingsdesign Bols Genevers
© Bols

Bols heeft onlangs het packaging design van zijn genever-range gerestyled (bureau: Van Heertum Design). Het gaat om de verpakking van een viertal producten; jonge genever, zeer oude genever, corenwyn 2 en corenwyn 6.

related partner content for mobile comes here

Het idee is dat de fles (jonge genever) en de drie kruiken meer uitstralen dat ze onderdeel zijn van één Bols-familie. In het nieuwe ontwerp zitten verwijzingen naar het erfgoed en Amsterdam. Niet alleen heeft die stad die aan de oorsprong gestaan van het merk. Ook wil Bols zich daarmee identificeren als een merk met vakmanschap, smaak, topkwaliteit en (Amsterdamse) lef.

Deze elementen zijn nieuw:

  • Er is gebruik gemaakt van de authentieke geneverfles en -kruiken (‘om trouw te blijven aan de historie’).
  • Voor de kruiken gaat Bols zelfs een stukje verder door ‘grove treksporen’ in de klei van de kruik achter te laten. Dat moet een ‘authentiek robuuste uitstraling’ geven. En bovendien ‘extra houvast’, zodat de fles minder snel uit de handen valt.
  • De design lay-out is identiek voor de complete rang.
  • Bols komt met een ‘nieuw klassiek centraal gepositioneerd logo’, waarbij de herkomst wordt benadrukt: ‘Amsterdam 1575’.
  • Op het hoofdlabel (bovenlabel) staan nu smaaknotities en historische feiten.
  • Het onderlabel vertoont de soort, de hoge kwaliteit, herkomst en vakmanschap.
  • De twee (luxere) corenwyn-varianten onderscheiden zich door extra folie en embossing gebruik op de labels en het corenwyn-openingslintje.
  • Daarnaast zijn er ook tussen elke individuele variant nuanceverschillen ingebouwd, om de rangorde van kwaliteit en diepgang aan te geven. (Glas of kruik, zilver folie of goud folie, open of gesloten munten, blauw of zwart logo, blauw of goud wapen.)

 

Hieronder een afbeelding van de flessen en kruiken zoals ze eruit zagen voordat het design werd aangepast.

Bols Flessen 'oude situatie'
Bols Flessen 'oude situatie' Bols
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Frederick Kuijer

Let op svp. Het openingslintje is alleen functioneel wanneer het sterk genoeg is!. Bij mij al 2 x afgebroken, waardoor bij de eerste keer ik een kruik kapot liet vallen. Voorts zorg dat de afdichting verbetert.wanneer de fles in koelbak liggend wordt bewaart, geeft dat menimaal lekkages en dat is VOORWAAR ZONDE voor zo'n Godendrank. Succes en ga Door met uw uitmuntende produkt en geweldige nieuwe styling:-)!!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in