Overslaan en naar de inhoud gaan

Bloot in reclame nu wetenschappelijk goedgekeurd!

Tot een paar dagen geleden was het een tricky zaak geweest om in Molblog een pleidooi op te zetten voor het lukraak rondstrooien van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een team van de Leuvense Bedrijfseconomie-faculteit stelde mannelijke respondenten bloot (no pun intended) aan sexy plaatjes van bikini- en lingerie-dames, en testte vervolgens langs neurologische weg de reacties van de proefpersonen op diverse soorten aanbiedingen. En wat bleek?

related partner content for mobile comes here

'Blootstelling aan sexuele stimuli leidt tot meer ongeduld in de intertemporele keuze tussen monetaire beloningen.' Vrij vertaald, als een bepaald deel van je brein sexueel opgewonden raakt, zegt een ander deel sneller 'ja' tegen een aanbieding. Dat is hier uitsluitend vastgesteld voor mannen, welteverstaan; om niet nader genoemde redenen werden vrouwen in het onderzoek niet getest.

Ook bleek het promotionele effect van de aanbiedingen groter naarmate de proefpersoon gevoeliger was voor de sexy plaatjes.

Zoals we op Molblog al eerder vaststelden, wisten de minder principiele reclamemakers onder ons dat al lang, . (De foto toont een smaakvolle advertentie voor het Chinese automerk Cheri.)

Of het wetenschappelijke stempel van goedkeuring ook inhoudt dat het op termijn weer politiek correct gaat worden, blijft discutabel. Maar wellicht hebben de vrouwelijke Molbloggers daar ideeen over?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in