Overslaan en naar de inhoud gaan

Augmented Reality ingezet om kinderen een ontbijt te geven

Augmented reality wordt naast het interactief maken van reclame-uitingen van merken ook steeds vaker ingezet om…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In Groot-Brittannië gaan er elke dag 820.000 kinderen met honger naar school. Een schokkend aantal. Kellogg’s zet zich al sinds 1998 voor deze kinderen. Eerder hebben ze ontbijtclubs op meer dan 550 scholen opgezet en nu willen ze met de actie ‘Geef een kind een ontbijt’ het Britse publiek ervan bewust maken hoe belangrijk het is om elke dag voor een ontbijt voor hun kinderen te zorgen.

related partner content for mobile comes here

Door het downloaden van de Blippar app werden lezers van de Daily Mirror in staat gesteld het artikel over de ontbijtcampagne te ‘blippen’. Op het moment dat je je mobiele telefoon voor het campagnebeeld houdt, verschijnt er een video op je scherm die je ook via de app weer kan delen. Elke keer dat iemand het filmpje bekijkt of deelt via facebook of twitter, geeft Kellogg’s een ontbijt aan een kind dat anders met honger naar school zou gaan. Doneren werd de lezers van de krant zo heel erg makkelijk gemaakt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in