Overslaan en naar de inhoud gaan

AH en Superunie winnen marktaandeel met prijzenoorlog

De prijzenoorlog heeft Albert Heijn iets meer marktaandeel opgeleverd. De supermarktketen had in 2004 26,8 procent van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zo meldde het vakblad Distrifood zaterdag. 26, 8 procent betekent 0,1 procentpunt meer dan het jaar ervoor.

related partner content for mobile comes here

De cijfers komen van het marktonderzoeksbureau ACNielsen en werden onlangs gepresenteerd door Ahold-dochter Schuitema op een analistenbijeenkomst.

De grootste winnaar was Superunie. Dit collectieve inkoopverbond, bestaande uit veelal regionaal opererende supermarktbedrijven, zag zijn marktaandeel toenemen van 25,9 tot 26,7 procent. Deze stijging is onder meer te danken aan de snelle groei van Jumbo. C1000, eigendom van Schuitema, boekte een terreinwinst van 0,2 procent tot 15,8 procent.

De grootste verliezers waren Aldi en de Laurus-ketens Edah en Konmar. Aldi's marktaandeel zakte voor het eerst in jaren, van 7,3 naar 7,2 procent. Onlangs werd al bekend dat de klantengroei van de Duitse prijsvechter in Nederland is gestagneerd. Edah ging 0,3 procent terug naar 5,2 procent. Konmar daalde van 4,1 naar 2,4 procent, maar dat is vooral een gevolg van de ombouw van de Konmarwinkels naar Edah- en Super de Boer-formules. Super de Boer steeg mede daardoor naar een marktaandeel van 8,9 procent tegen 8,7 procent in 2003.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in