Overslaan en naar de inhoud gaan

100 jaar oude Coca-Cola flesje blijkt designfout te zijn

Coca-Cola noemt het flesje ‘misschien wel het bekendste designicoon in de geschiedenis van de moderne consumptie’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Cacao
Coca-Cola zegt dat er eigenlijk een fout in het flesje zit: ‘Het iconische flesje kent een verzoening van vorm en functie met haar afgeronde, sensuele silhouet. Die organische rondingen waren gebaseerd op de vorm van de cacaoboon, waarvan ten onrechte werd gedacht dat die deel uitmaakte van de geheime ingrediëntenformule (cacao in het Engels is ‘cocoa’).’ Claire Baeten, brand manager Coca-Cola zegt: ‘Omdat men dacht dat cacao één van de ingrediënten was, hebben de ontwerpers de geribde peul van de vrucht willen nabootsen. Die “fout” is uiteindelijk uitgegroeid tot het wereldwijde icoon dat er nog altijd staat.’

heeft Coca-Cola een aantal hoogtepunten uit de lifecycle van het flesje op een rijtje gezet.

 

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in