Overslaan en naar de inhoud gaan

10 private label trends in Noord-Amerika

Via de LinkedIn group Global Retail Intelligence werd ik geattendeerd op een interessant artikel van Planet Retail: #039;10 private label…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Via de LinkedIn group Global Retail Intelligence werd ik geattendeerd op een interessant artikel van Planet Retail: ;10 private label trends that shook North America&;">'10 private label trends that shook North America'.

related partner content for mobile comes here

Dit artikel beschrijft 10 ontwikkelingen in de wereld van private labels in Noord-Amerika in de afgelopen 11 jaar. Het begint bij , die in 2000 met een eigen merk een premium merk wil neerzetten. Deze supermarktketen wilde een sterk merk neerzetten, als tegenhanger van de gevestigde A-merken. Dat is ze aardig lukt: in 2008 haalden ze er een miljard US dollar mee op en bevatte het assortiment al ruim 1000 artikelen.

Toen bleef het even stil. Een opmerkzame ontwikkeling startte in 2005, als Safeway het voorbeeld volgt en een sterk merk in haar schappen plaatst dat gericht is op gezond eten. is geboren. Thans omvat dit merk een brede range aan producten, varierend van gezonde babyvoeding tot snacks.

In de jaren daarna zie we nog enkele ontwikkelingen bij grootgrutters in de Verenigde Staten en Canada. Als sluitstuk geldt wel de aankondiging van Walmart om het aantal artikelen in haar assortiment te reduceren met 15% en tegelijkertijd én, niet onbelangrijk, dat er uiteindelijk maar met een kleine groep leveranciers zaken zal worden gedaan.

Alhoewel de Nederlandse situatie niet geheel vergelijkbaar is met Noord-Amerika (waar veel mensen hun dagelijkse boodschappen halen bij de zogenoemde big box stores), zie je ook in Nederland een tendens naar betere huismerken, die meer schapruimte opeisen bij de Nederlandse grootgrutters. Een leuk van Albert Heijn, dat bloedserieus bedoeld is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in