Zoekmarketing: relevante content is alles


Vanuit het perspectief van de gebruiker komt kwaliteit neer op relevantie: kwaliteitsinformatie is informatie die mensen zoeken en waar ze wat aan hebben. Irrelevante zoekresultaten irriteren.
Kwaliteit is dan ook het levenssap van een zoekmachine. Dus zoeken de grote spelers (Google, Yahoo, MSN) constant naar manieren om de kwaliteit van hun zoekresultaten te verbeteren.
Momenteel ligt de nadruk sterk op analyse van de gebruikerservaring. Als iemand een link aanklikt die hoog in de zoekresultatenlijst staat en als hij daarna bijna meteen weer terugkomt naar de zoekmachine, wordt aangenomen dat dit resultaat niet relevant was. Dit wordt dan verwerkt in toekomstige zoekopdrachten. Sites die de aandacht van bezoekers niet weten vast te houden, worden dus gestraft. Zoekmachines dwingen marketeers daarmee om te zorgen voor hoogwaardige (relevante) landing pages. Dat is ook in het belang van de bedrijven zelf.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTino Nombro van zoekbureau Ambergreen: 'Wat je moet doen, is mensen die mogelijk je klant worden zo snel mogelijk naar de informatie brengen die ze willen hebben.' Amanda Davie van i-Level stelt het wat scherper: 'Je kunt meer schade aan je merk aanrichten door geen content van topkwaliteit op je landingspagina te hebben dan door überhaupt niet aan marketing te doen en je concurrenten er met de klanten vandoor te laten gaan.'
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid