Overslaan en naar de inhoud gaan

Zoekmarketing: relevante content is alles

Door de explosieve groei van het internetgebruik en de megavolumes informatie die dagelijks aan internet worden toegevoegd, is de kwaliteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vanuit het perspectief van de gebruiker komt kwaliteit neer op relevantie: kwaliteitsinformatie is informatie die mensen zoeken en waar ze wat aan hebben. Irrelevante zoekresultaten irriteren.
Kwaliteit is dan ook het levenssap van een zoekmachine. Dus zoeken de grote spelers (Google, Yahoo, MSN) constant naar manieren om de kwaliteit van hun zoekresultaten te verbeteren.

related partner content for mobile comes here

Momenteel ligt de nadruk sterk op analyse van de gebruikerservaring. Als iemand een link aanklikt die hoog in de zoekresultatenlijst staat en als hij daarna bijna meteen weer terugkomt naar de zoekmachine, wordt aangenomen dat dit resultaat niet relevant was. Dit wordt dan verwerkt in toekomstige zoekopdrachten. Sites die de aandacht van bezoekers niet weten vast te houden, worden dus gestraft. Zoekmachines dwingen marketeers daarmee om te zorgen voor hoogwaardige (relevante) landing pages. Dat is ook in het belang van de bedrijven zelf.

Tino Nombro van zoekbureau Ambergreen: 'Wat je moet doen, is mensen die mogelijk je klant worden zo snel mogelijk naar de informatie brengen die ze willen hebben.' Amanda Davie van i-Level stelt het wat scherper: 'Je kunt meer schade aan je merk aanrichten door geen content van topkwaliteit op je landingspagina te hebben dan door überhaupt niet aan marketing te doen en je concurrenten er met de klanten vandoor te laten gaan.'

Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in