Zakelijk Nederland telefonisch slecht bereikbaar


Slechts 47% van de onderzochte bedrijven voldeed aan de normen. Dat betekent dat één op de twee zakelijke telefoontjes, niet naar tevredenheid van de beller wordt afgehandeld. Een op de vier bellers moet te lang wachten voordat de telefoon wordt opgenomen. Meer dan de helft van de gesprekken waarbij de beller die niet direct bij de juiste persoon terecht komt, krijgt de beller onvoldoende alternatieven aangeboden (zoals het aanbieden van een terugbelafspraak). En 31% van de terugbelafspraken worden niet nagekomen. Verder constateert het onderzoek grote verschillen in de bereikbaarheid in verschillende branches. Uitschieter in negatieve zin is de gezondheidszorg en in positieve zin de zakelijke dienstverlening. De Tact-Barometer doet uitspraken over de wachttijd en klantvriendelijkheid (begroeting, afwikkelen gesprekken, nakomen terugbelafspraken) in elf branches. De telefonische bereikbaarheid is gemeten op basis van vijftigduizend testtelefoontjes. De gegevens van het onderzoek zijn online beschikbaar.
<#FONT SIZE=1>Bron: Adformatie Online<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid