Wouter de Vries jr: ‘Weg met concurrentievoordeel en concurrentiestrategie’
De beste artikelen uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: een interview met Wouter de Vries, wetenschapper en auteur van het boek…
Wouter de Vries bracht 20 belangrijke denkers en modellen samen in een denkmodel voor dienstenmarketeers. Een dienstverlener kan op drie niveaus scoren dan wel falen. Een dienst is niet-tastbaar, de klant participeert in het proces en de dienstverlener heeft een meer of minder informele relatie met de klant. Alleen beseft men zich dat meestal niet. ‘Veel dienstverleners focussen op backoffice, denken niet na over de vraag wat de klant moet doen om met hem in contact te komen. Die doet namelijk niks zodra hij merkt dat het te ingewikkeld wordt. Onprettige website? Daar komt-ie nooit meer terug.’ Het boek Dienstenmarketing beleefde reeds vier herdrukken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid