Overslaan en naar de inhoud gaan

Actie #checkjezelf: ‘Heb je me goed bekeken?’

De Wolven en Operator Studios verzorgen campagne voor Stichting Melanoom
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Het pr-bureau en het creatieve productiebedrijf maakten samen een bewustwordingscampagne rondom melanoom. “Als je er vroeg bij bent, is de kans dat je als melanoompatiënt volledig geneest 99%”, zegt Astrid Nollen-de Heer, directeur van de Stichting Melanoom. “Wij wilden een zo groot mogelijke groep mensen laten weten dat regelmatig je huid controleren letterlijk je leven kan redden.”

related partner content for mobile comes here

Video als basis

Operator Studios maakte de basis van de campagne, een korte video. Hierin nodigt een schaars gekleed, mannelijk model de kijker uit om hem eens goed te bekijken. Met als onderliggende boodschap: ‘heb je me echt goed bekeken?’ en ‘nu je naar mij hebt gekeken, doe je er goed aan om ook even naar jezelf te kijken’. Aan het einde van de video wordt je verwezen naar de site van Stichting Melanoom, waar een checklijst staat met punten waar je op moet letten.

Onderzoek en free publicity

Vervolgens hield De Wolven een freepublicity-offensief naar aanleiding van een onderzoek. Uit een enquête van De Wolven en Stichting Melanoom blijkt namelijk dat bijna 65% van de Nederlanders niet vaak genoeg de huid checkt op verdachte plekjes. Ruim een op de vijf mensen weet bovendien niet wat melanoom – de meest dodelijke en agressieve vorm van huidkanker – is.

Deze resultaten werden opgepikt door landelijke media als , , , NOS, 3FM, RTL Nieuws, AD en .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in