Actie #checkjezelf: ‘Heb je me goed bekeken?’


Het pr-bureau en het creatieve productiebedrijf maakten samen een bewustwordingscampagne rondom melanoom. “Als je er vroeg bij bent, is de kans dat je als melanoompatiënt volledig geneest 99%”, zegt Astrid Nollen-de Heer, directeur van de Stichting Melanoom. “Wij wilden een zo groot mogelijke groep mensen laten weten dat regelmatig je huid controleren letterlijk je leven kan redden.”
Video als basis
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOperator Studios maakte de basis van de campagne, een korte video. Hierin nodigt een schaars gekleed, mannelijk model de kijker uit om hem eens goed te bekijken. Met als onderliggende boodschap: ‘heb je me echt goed bekeken?’ en ‘nu je naar mij hebt gekeken, doe je er goed aan om ook even naar jezelf te kijken’. Aan het einde van de video wordt je verwezen naar de site van Stichting Melanoom, waar een checklijst staat met punten waar je op moet letten.
How to Check Out a Guy in 20 Seconds
Onderzoek en free publicity
Vervolgens hield De Wolven een freepublicity-offensief naar aanleiding van een onderzoek. Uit een enquête van De Wolven en Stichting Melanoom blijkt namelijk dat bijna 65% van de Nederlanders niet vaak genoeg de huid checkt op verdachte plekjes. Ruim een op de vijf mensen weet bovendien niet wat melanoom – de meest dodelijke en agressieve vorm van huidkanker – is.
Deze resultaten werden opgepikt door landelijke media als NU.nl, LINDA.nieuws, De Telegraaf, NOS, 3FM, RTL Nieuws, AD en RTL Late Night.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid