Overslaan en naar de inhoud gaan

Wildlands-commercial neemt kijker mee op safari in eigen land

Dierenpark Emmen opent zijn deuren als ‘adventure park’ met gezellige commercial.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Volgens gaan mensen graag naar een dierenpark, maar zodra de kinderen ouder worden, maakt een dagje dierenpark plaats voor de Efteling of Walibi. Om daarmee te kunnen concurreren moest er meer avontuur en beleving in het voormalige Dierenpark Emmen komen.

related partner content for mobile comes here

‘Dat zie je ook terug in de positionering van de campagne’, aldus , senior copywriter namens . ‘Het moet laten zien dat het dierenpark leuk is voor het hele gezin, ook voor tieners.’

De Hete Droogte

‘WILDLANDS is geen dierenpark, maar een themapark, een Adventure Zoo. De helft van de dieren zitten op twee keer zoveel oppervlakte: 22 hectare. Het park bestaat grofweg uit drie werelden: De Hete Droogte (Serenga), De Vochtige Warmte (Jungola) en De IJzige Kou (Nortica). De dieren ontmoet je tijdens je avontuur door de werelden, daarom is er in de campagne voor gekozen om vooral de belevenissen te laten zien.’

Klein team

Volgens De Jongh was het vooral voordelig om in een klein team te werken aan de campagne. &;Er is sneller een duidelijke visie. Irene Louwrier (Wildlands) en Peter Hoitinga (Lane) hadden een helder marketingplan en een duidelijke strategie voor de introductiecampagne. Er was nog behoefte aan een creatieve doorvertaling, waar wij als freelance creatief team in het spel kwamen. Met dit team konden we snel grote stappen maken. We kregen begin december de briefing en binnen acht weken was de campagne een feit.&;

Het dierenpark opent na een pauze van drie maanden op 25 maart officieel zijn deuren.

De campagne is sinds deze week te zien op televisie en online:

Credits
Klant : WILDLANDS Adventure Zoo Emmen
Bureau : Lane / paulingeborg.nl
Copy Writer : Paul de Jongh
Art Director : Ingeborg de Caluwé
RTV Producer : Joze Rikken
Strategie : Peter Hoitinga – Lane
Klant verantwoordelijk : Irene Louwrier
Productiemaatschappij : In Case of Fire
Regisseur : Dana Nechushtan
Producer : Paul Brand
D.O.P./Cameraman : Bert Pot
Offline studio : Kapsalon
Offline editor : Marc Bechtold
Online : Compound
Grading : Crabsalad Laurens Orij
Geluidstudio : Ambassadors
Geluidstechnicus : Rens Pluym
Muziek : Merlijn Snitker

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in