Overslaan en naar de inhoud gaan

Bereik sites reismerken groter in januari

Dat blijkt uit de Online Bereikcijfers GfK DAM.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In januari zien we ‘Booking.com’ terugkeren in de top50 commerciële merken. Mensen gaan zich weer oriënteren op de zomervakantie en daarvan profiteren merken in de categorie ‘Reizen/recreatie’. Bijna 70 procent van alle Nederlanders van 13 jaar en ouder heeft in januari sites en apps in deze categorie bezocht.

Onder mensen die geïnteresseerd zijn in vakantie ligt het bereik hoger: van jong volwassenen tussen 18 en 35 jaar kwam zelfs 80 procent online in contact met de categorie Reizen/recreatie.

related partner content for mobile comes here

In deze bezoeken speelt de pc (laptop/desktop) nog een relatief grote rol: bijna 40 procent van alle bezoeken vindt plaats via de pc, terwijl dit over alle websites en apps een kwart is.

Maandbereik top-50
In de maandbereik top-50 is Marktplaats op alle platformen in opmars en stijgt het in bereik naar een vijfde plaats. In de smartphone-bereikslijst komt Marktplaats in januari de top-10 binnen.

Facebook en Google en hun (sub)merken blijven de ranglijst domineren. Van de nieuwsmerken blijft nu.nl de grootste in bereik, gevolgd door de NOS en De Telegraaf. De sites van de regionale publieke omroepen behalen een groter bereik dan AD.



Bron: Online Bereikcijfers GfK DAM  

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in