Overslaan en naar de inhoud gaan

Wehkamp laat klanten samen online shoppen

Klanten van Wehkamp kunnen vanaf vandaag samen online shoppen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Klanten van kunnen vanaf vandaag samen online shoppen.

related partner content for mobile comes here

Onderaan het scherm heeft het webwarenhuis een nieuwe toolbar geïmplementeerd, die klanten met een wehkamp.nl-account in staat stelt anderen (‘shopvrienden’) uit te nodigen om samen te shoppen. Uitnodigingen kunnen op drie manieren worden verstuurd: door het e-mailadres van de beoogde shopvriend in te voeren, door andere social shoppers toe te voegen aan een vriendenlijst, of door vrienden naar de site te halen via Hyves, Facebook of Twitter.
Als de shopvriend de uitnodiging accepteert, start een besloten sessie. Daarbij krijgen alle deelnemers hetzelfde scherm te zien. Tijdens het navigeren zorgt de module voor de synchronisatie van ieders scherm, terwijl een gezamenlijk chatvenster voorziet in de communicatie online mogelijk. Wehkamp verbreekt de social shopping verbinding zodra één van de het betaalproces in gaat.

Social shopping is een van de in online retail. In de meest gebruikte betekenis is het een vorm van e-commerce waarbij consumenten met elkaar communiceren en aanbevelingen doen over aankopen en aanbiedingen. In de VS heeft dit sites opgeleverd als en . In Nederland initatieven zijn en voorbeelden van dergelijke social shopping sites. Daarnaast zijn de grote e-commerce platforms steeds meer aan het experimenteren met social shopping door het koppelen met bestaande sociale netwerken of het opbouwen van hun eigen netwerk.

De toepassing die Wehkamp nu biedt, is voor zover bekend de eerste waarbij klanten direct ervaringen met elkaar kunnen uitwisselen in een online winkelomgeving. Chief consumer officer Erwin van Asselt van internetbedrijf , dat de Social Toolbar ontwikkelde, ziet nog genoeg ruimte om de online shopping ervaring uit te breiden. Als mogelijkheid noemt hij een social shopping functie waarbij consumenten gezamenlijk aankopen doen en op die manier (schaal)voordeel behalen. Wehkamp zet deze stap (nog?) niet, maar de functie is wel aanwezig in de door Livecom ontwikkelde social shopping module.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in