Wehkamp laat klanten samen online shoppen


Klanten van Wehkamp kunnen vanaf vandaag samen online shoppen.
Onderaan het scherm heeft het webwarenhuis een nieuwe toolbar geïmplementeerd, die klanten met een wehkamp.nl-account in staat stelt anderen (‘shopvrienden’) uit te nodigen om samen te shoppen. Uitnodigingen kunnen op drie manieren worden verstuurd: door het e-mailadres van de beoogde shopvriend in te voeren, door andere social shoppers toe te voegen aan een vriendenlijst, of door vrienden naar de site te halen via Hyves, Facebook of Twitter.
Als de shopvriend de uitnodiging accepteert, start een besloten sessie. Daarbij krijgen alle deelnemers hetzelfde scherm te zien. Tijdens het navigeren zorgt de module voor de synchronisatie van ieders scherm, terwijl een gezamenlijk chatvenster voorziet in de communicatie online mogelijk. Wehkamp verbreekt de social shopping verbinding zodra één van de het betaalproces in gaat.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSocial shopping is een van de grote beloftes in online retail. In de meest gebruikte betekenis is het een vorm van e-commerce waarbij consumenten met elkaar communiceren en aanbevelingen doen over aankopen en aanbiedingen. In de VS heeft dit sites opgeleverd als Kaboodle en Thisnext. In Nederland initatieven zijn Stribe en Hebbu voorbeelden van dergelijke social shopping sites. Daarnaast zijn de grote e-commerce platforms steeds meer aan het experimenteren met social shopping door het koppelen met bestaande sociale netwerken of het opbouwen van hun eigen netwerk.
De toepassing die Wehkamp nu biedt, is voor zover bekend de eerste waarbij klanten direct ervaringen met elkaar kunnen uitwisselen in een online winkelomgeving. Chief consumer officer Erwin van Asselt van internetbedrijf Livecom, dat de Social Toolbar ontwikkelde, ziet nog genoeg ruimte om de online shopping ervaring uit te breiden. Als mogelijkheid noemt hij een social shopping functie waarbij consumenten gezamenlijk aankopen doen en op die manier (schaal)voordeel behalen. Wehkamp zet deze stap (nog?) niet, maar de functie is wel aanwezig in de door Livecom ontwikkelde social shopping module.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid