Overslaan en naar de inhoud gaan

'PwC zit fout met voorspellingen radiomarkt'

De voorspellingen van PwC dat de radiomarkt de komende vijf jaar niet zal groeien, kloppen niet. Dat zegt directeur George Bohlander van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens PwC zullen zowel de uitgeversmarkt als de radiomarkt de komende vijf jaar . Dat meldde het bureau vorige week in zijn rapport 'Entertainment & Media Outlook for the Netherlands 2010 - 2014'.

related partner content for mobile comes here

Bohlander zegt verbaasd te zijn over deze cijfers. 'PwC trekt de verkeerde conclusies. Voor de totale reclamebestedingen wordt de komende vijf jaar een gemiddelde stijging verwacht van 2,7 pct en voor de reclamebestedingen in de radiomarkt zelfs 3,3 pct. Maar PwC telt in zijn rapport twee zaken op: bestedingen van consumenten (end-user spending) en reclamebestedingen. PwC verwacht de komende jaren voor radio bij de consumentenbestedingen een daling (-4,3%), maar bij de radioreclamebestedingen dus een flinke stijging. Dat geeft een verkeerd beeld.'

Bohlander vraagt zich af of PwC de markt wel goed kan inschatten. 'Als je de historische PwC-cijfers van de reclamebestedingen vergelijkt met de netto bestedingen van Nielsen dan gaat het al fout. Voor dit jaar verwacht PwC dat de reclamebestedingen zullen dalen met -2,4 pct, terwijl Nielsen in het 1e helft 2010 een kleine stijging van 0,4 pct meet en een inschatting geeft van 0,7 pct.'

Met de radiomarkt gaat het dit jaar erg goed, zegt de -directeur. 'Radio is in de eerste drie kwartalen gestegen met 5 pct.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in