Overslaan en naar de inhoud gaan

Warenhuizen worden minder bezocht

Warenhuizen maken voor consumenten geen vast onderdeel meer uit van een winkeltrip, maar klanten waarderen ze nog wel.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Als mensen in een warenhuis komen, geven ze er wel meer uit dan een paar jaar geleden. Dat komt naar voren in het tweejaarlijks onderzoek van INRetail, trendbureau voor marketing en vastgoed. Waardeerden klanten hun warenhuis in 2006 nog met een gemiddeld rapportcijfer van 7,4, nu is dat 7,5. Van de drie grote warenhuisketens doet de Bijenkorf het het best met een 7,7. Twee jaar geleden scoorde Hema nog het hoogst met een 7,8. Dat warenhuis daalde in de waardering naar een 7,4.

related partner content for mobile comes here

Vooral modeafdelingen en horecavoorzieningen doen het beter in de warenhuizen. INRetail signaleert deze trend ook in algemene zin: consumenten kiezen er steeds vaker voor een dagje shoppen te combineren met eten en drinken. Dat doen ze lang niet altijd in een warenhuis.

Voor de toekomst verwacht het bureau dat vooral de winkels van V&D het andermaal moeilijk gaan krijgen. Buiten de concurrentie van internet maken ook discountformules het de gevestigde namen moeilijk (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in