Warenhuizen worden minder bezocht
Als mensen in een warenhuis komen, geven ze er wel meer uit dan een paar jaar geleden. Dat komt naar voren in het tweejaarlijks onderzoek van INRetail, trendbureau voor marketing en vastgoed. Waardeerden klanten hun warenhuis in 2006 nog met een gemiddeld rapportcijfer van 7,4, nu is dat 7,5. Van de drie grote warenhuisketens doet de Bijenkorf het het best met een 7,7. Twee jaar geleden scoorde Hema nog het hoogst met een 7,8. Dat warenhuis daalde in de waardering naar een 7,4.
Vooral modeafdelingen en horecavoorzieningen doen het beter in de warenhuizen. INRetail signaleert deze trend ook in algemene zin: consumenten kiezen er steeds vaker voor een dagje shoppen te combineren met eten en drinken. Dat doen ze lang niet altijd in een warenhuis.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVoor de toekomst verwacht het bureau dat vooral de winkels van V&D het andermaal moeilijk gaan krijgen. Buiten de concurrentie van internet maken ook discountformules het de gevestigde namen moeilijk (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid