Overslaan en naar de inhoud gaan

Viva publiceert Anybody-special

De rubriek waarin naakte lichamen worden besproken was 30 jaar onderdeel van het weekblad dat afgelopen week voor het laatst verscheen.
Viva publiceert Anybody-special 
Viva publiceert Anybody-special 
© Studio Dorien Franken
Viva publiceert Anybody-special 
Viva publiceert Anybody-special 
© Studio Dorien Franken

Uitgeverij DPG Media publiceert een special als eerbetoon aan de welbekende rubriek Anybody, waarin de foto's van naakte lichamen besproken worden. De rubriek was 30 jaar onderdeel van weekblad Viva, dat afgelopen week voor het laatst verscheen. Het concept en design van de uitgave is verzorgd door Studio Dorien Franken, dat voorheen Designtree heette.

related partner content for mobile comes here

De rubriek Anybody toont het menselijk lichaam zoals het is, ongeacht gender, afkomst of seksuele voorkeur. De rubriek stond bekend als ‘een podium voor de omarming van het menselijk lichaam’.

Viva publiceert Anybody-special 
Viva publiceert Anybody-special  Studio Dorie Franken

Inhoud en oplage

Viva maakt bekend dat de special 16 pagina's telt, een oplage heeft van circa 340.000 exemplaren en meegestuurd wordt met vrouwentitels zoals Libelle, Margriet, Flair en Viva zelf.

De speciale uitgave bevat volgens Viva naast de herkenbare zwartwit beelden van fotograaf Elisabeth van Dorp, ook columns van onder meer Debby Gerritsen (Viva) en Hilmar Mulder (Libelle), die terugblikken op hun persoonlijke herinnering aan Anybody. De hoofdredactie was in handen van Wim Spijkers. Studio Dorien Franken zegt volledige creatieve vrijheid te hebben gekregen voor het concept en design van de uitgave.

Viva publiceert Anybody-special 
Viva publiceert Anybody-special  Studio Dorien Franken

Positieve verandering

Dorien Franken betitelt Anybody als een tegengeluid in een tijd waarin mensen zich spiegelen aan het ideale Instagram-plaatje. ‘Omdat ik me graag inzet voor projecten die bijdragen aan positieve verandering, past deze opdracht perfect bij mij.’ 

Lees ook: DPG Media staakt Viva en submerken

Dorien Franken
Dorien Franken Foto: Jerome de Lint
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in