Overslaan en naar de inhoud gaan

Unilever koopt Russische Kalina

Unilever heeft een belang van 82 procent gekocht in de Russische cosmeticafabrikant Kalina.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de transactie is een bedrag van circa 390 miljoen euro gemoeid. De overname waardeert de totale marktwaarde van Kalina op circa 500 miljoen euro. Als deze transactie naar verwachting eind 2011 is afgesloten, wil Unilever een bod doen op de rest van de aandelen van Kalina. Dat is Unilever volgens de wet verplicht.
Kalina is volgens Unilever de grootste lokale speler op de cosmetica en persoonlijke verzorgingsmarkt van Rusland. De onderneming heeft circa 1900 mensen in dienst en zal in 2011 naar verwachting een omzet draaien van 303 miljoen euro.
Topman Paul Polman van Unilever meldde in een toelichting dat Unilever na de overname aan de leiding gaat op de Russische markt voor huid- en haarverzorging. Ook krijgt het concern een positie in tandzorg. De concurrentiepositie van Unilever in Rusland wordt op deze manier aanzienlijk sterker, aldus Polman.

related partner content for mobile comes here

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in