Twitter wil advertenties tonen bij tweets op sites en apps van derden
Het sociale netwerk onderzoekt hoe het geld kan verdienen aan miljoenen mensen die geen Twitter gebruiken, maar wel tweets zien.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Daarom wil Twitter advertenties tonen bij tweets op andere sites en in apps van derden. Daarbij moet gedacht worden aan 'embedded' tweets. Volgens een bericht in The Wall Street Journal is het niet duidelijk welke publishers meedoen. De krant geeft als voorbeeld de app van sportzender ESPN, waarop vaak tweets worden getoond die ook door mensen worden gezien die geen Twitter-account hebben.
Een ander plan is videoadvertenties, waarbij de eerste zes seconden van een video automatisch wordt afgespeeld. Daarna kan de kijker zelf beslissen of hij verder kijkt. De adverteerder betaalt dan pas als de gebruiker klikt.
Twitter bekijkt nieuwe mogelijkheden rond advertising om het netwerk winstgevend te maken.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid