Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter wil advertenties beter targeten en gebruikt daarvoor ballonnen

Twitter wil weten wanneer je jarig bent.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Sinds maandag kunnen Twitter-gebruikers hun verjaardag aan hun profiel toevoegen. Jarigen die dat hebben aangegeven, zien vervolgens opstijgende ballonnen op hun profiel. Twitter zet deze stap onder andere om advertenties beter te targeten.

related partner content for mobile comes here

Op hun  is te lezen: &;Als je ervoor kiest om je verjaardag aan je profiel toe te voegen, wordt dat getoond aan het publiek dat jij hebt gekozen. Het wordt ook gebruikt om je Twitter-ervaring te personaliseren. Een voorbeeld: We zullen je verjaardag gebruiken om je relevantere content te laten zien, inclusief advertenties.&;

De ballonnen worden ook getoond op de desktop versie van Twitter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in