Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-nieuws door Marokkaanse kinderen beter bekeken

Marokkaanse kinderen zijn meer geïnteresseerd in nieuwsprogramma’s dan leeftijdsgenoten van Nederlandse afkomst. Dit blijkt uit het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het onderzoek van Ilonka Kupecz in samenwerking met de Faculteit der Letteren, Universiteit Utrecht, is bedoeld om de verschillen in kijkgedrag tussen de Surinaamse, Turkse, Marokkaanse en Nederlandse jeugd in kaart te brengen. Uit de afgenomen enquêtes blijkt dat de jonge Marokkanen het nieuws belangrijker vinden dan de andere doelgroepen. Soaps, voetbal en tekenfilms zijn populair bij alle ondervraagde kinderen, ongeacht hun afkomst.

related partner content for mobile comes here

Favoriete soapseries zijn Zoop, Saved by the bell en GTST. In de categorie tekenfilm doen Shin Chan, Beugelbekkie en Sabrina het goed.

Hoewel de allochtone kinderen meer televisie kijken dan de autochtone, blijkt de reden om de televisie aan te zetten vaak hetzelfde: verveling. De Marokkaanse ouders letten het meest op waar hun kinderen naar kijken. 25 procent van de Nederlandse en Surinaamse jeugd geeft aan dat zij alles mogen zien.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in