Overslaan en naar de inhoud gaan

Folder Bankgiroloterij misleidend

De Bankgiroloterij heeft zich schuldig gemaakt aan misleiding in een reclamefolder die eind juni werd verspreid, zo blijkt uit een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ontvangers van de folder werden gefeliciteerd met het winnen van een prijs. Om een prijs te winnen, moest een code worden ingevuld op de site van de loterij, aldus De Telegraaf.
Daar bleek dat er eerst een paar loten moesten worden gekocht om voor een prijs in aanmerking te komen. Zelfs een ‘gratis autowasbeurt’ was niet voor niets. Ook daarvoor moesten loten worden gekocht en dat is misleidend, zo oordeelde de commissie.

related partner content for mobile comes here

De Consumentenbond had de kwestie aangekaart bij de Reclame Code Commissie na een reeks vragen en klachten vanuit de eigen achterban. Een woordvoerster van de loterij laat weten dat haar bedrijf afziet van hoger beroep tegen de uitspraak. Ze stelt dat vervolgcampagnes wel zullen voldoen aan de regels.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in