Overslaan en naar de inhoud gaan

Te verkopen merken Unilever in trek

Campbell Soup, HJ Heinz en Nestlé concurreren volgens de Financial Times om merken die Unilever moet verkopen als gevolg van de overname…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De opbrengsten zou het bedrijf willen gebruik om het internationale haarverzorgingsmerk Clairol over te nemen.
De drie ondernemingen hebben belangstelling voor merken als Oxo (bouillonblokjes), Lesieur (mayonaise) en Batchelors Cup-A-Soup. De biedingen van de gegadigden zijn vorige week ingediend. Volgens het Britse dagblad hebben de te verkopen merken een gezamenlijke jaaromzet van ongeveer 500 miljoen dollar.

related partner content for mobile comes here

Eerder nam CSM de Europese divisie voor bakkerij-ingrediënten over van Unilever. Naar het Amerikaanse stuk dingen Sara Lee, Grupo Bimbo de Mexico en Earthgrains. Volgens de FT brengen de voorgenomen verkopen meer dan 2 miljard dollar bij Unilever in het laatje. De verkoop was nodig na de acquisitie vorig jaar van Bestfoods, met merken als Knorr-bouillon en Hellmann’s mayonaise.
Het dagblad verwacht dat Unilever de opbrengsten zal gebruiken om een bod uit te brengen op het merk Clairol, het haarverzorgingsmerk dat Bristol Myers Squibb in september vorig jaar te koop aanbood. Dat merk zou goed zijn voor een jaaromzet van 2,4 miljard dollar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in