Overslaan en naar de inhoud gaan

Regisseur Matthijs van Heijningen partner Levitate Film

Levitate Film haalt reclamemaker en filmregisseur Matthijs van Heijningen binnen als partner en creative producer.
Matthijs van Heijningen
Matthijs van Heijningen

Matthijs van Heiningen wordt bij productiemaatschappij Levitate medeverantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe dramaseries en films. Het productiehuis van Alain de Levita, Paula van der Oost en Mark van Eeuwen werkte afgelopen jaren al samen met Van Heijningen voor het oorlogsepos en de vbekroonde speelfilm ‘De Slag om de Schelde’. De film trok afgelopen coronajaar meer dan 500.000 bezoekers in de bioscoop en is op Netflix wereldwijd inmiddels al meer dan 60.940.000 uur bekeken.  

related partner content for mobile comes here

In zijn nieuwe functie als creative producer werkt Van Heijningen nauw samen de drie partners, en gezamenlijk vormen zij vanaf januari het management team en voeren de dagelijkse leiding over het productiebedrijf. 

Van Heijningen’s carrière als reclame- en filmmaker omvat meer dan twee decennia. Voornamelijk actief op de buitenlandse markt voor het Amerikaanse bedrijf MJZ in Los Angeles. In die 20 jaar volgden alle belangrijke reclameprijzen en glorie voor commercials van onder meer Delta Lloyd, Centraal Beheer, Heineken, Canal Plus, Pepsi, Adidas, Nike, Volkswagen, PlayStation en Peugeot. In 2007 verhuisde hij naar LA en maakte daar zijn eerste Hollywood-film voor Universal, The Thing. In 2017 werd zijn commercial voor het automerk Kia verkozen tot beste reclame tijdens de Amerikaanse Superbowl.

Lees ook: Reclameregisseur Matthijs van Heijningen jr.: ‘Mensen waarderen intelligentie in film’

Van Heijningen: 'Mijn nieuwe rol markeert een terugkeer naar film, een genre waarmee ik van jongs af aan mee ben opgegroeid. Het werd tijd voor een volgende stap in de samenwerking. Ik kijk er naar uit om me in te zetten voor de groei van Levitate Film en de ontwikkeling van producties voor de Nederlandse én internationale markt.'

De Lavita zegt: 'De chemie en passie voor het vak zorgen ervoor dat Matthijs een sterke aanvulling is op ons team en een geweldige schakel tussen ons in-house scenario, regie- en productieteam.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Protara Smitha

You can look at the negative as just an experience that you can learn from. Don’t take the event personally about who you are overall and move forward.
https://tutuappx.com/

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in