
Het bedrijf dat onder meer eigenaar is van merken als Pampers, Gillette, Ariel en Dreft spreekt van een 'moeilijk economisch en competitief klimaat'. De nettowinst daalde in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar met 16 procent tot 2,4 miljard dollar (1,8 miljard euro), ondanks een omzetstijging van 2 procent tot 20,2 miljard dollar (15,3 miljard euro).
De concurrent van Unilever verlaagde zijn prognose voor het gebroken boekjaar 2011/2012 van een winst per aandeel van 3,93 à 4,03 dollar per aandeel tot 3,82 à 3,88 dollar per aandeel.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeSpecialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBIn februari maakte P&G bekend 5700 banen te schrappen bij niet-producerende afdelingen. In het lopende kwartaal verwacht het bedrijf verbetering van de operationele winst, dankzij een omzetstijging en een verbetering in de productiviteit.
Het concern heeft dit jaar tot nu toe voor 3,5 miljard dollar aan prijsverhogingen doorgevoerd, maar ongeveer 100 tot 200 miljoen dollar daarvan kon niet worden volgehouden omdat concurrenten niet volgden in de prijsstijgingen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee