Overslaan en naar de inhoud gaan

Procter & Gamble ziet winst dalen

Procter & Gamble (P&G) heeft de winst in het afgelopen kwartaal zien dalen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het bedrijf dat onder meer eigenaar is van merken als Pampers, Gillette, Ariel en Dreft spreekt van een 'moeilijk economisch en competitief klimaat'. De nettowinst daalde in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar met 16 procent tot 2,4 miljard dollar (1,8 miljard euro), ondanks een omzetstijging van 2 procent tot 20,2 miljard dollar (15,3 miljard euro).

related partner content for mobile comes here

De concurrent van Unilever verlaagde zijn prognose voor het gebroken boekjaar 2011/2012 van een winst per aandeel van 3,93 à 4,03 dollar per aandeel tot 3,82 à 3,88 dollar per aandeel.

In februari maakte P&G bekend 5700 banen te schrappen bij niet-producerende afdelingen. In het lopende kwartaal verwacht het bedrijf verbetering van de operationele winst, dankzij een omzetstijging en een verbetering in de productiviteit.

Het concern heeft dit jaar tot nu toe voor 3,5 miljard dollar aan prijsverhogingen doorgevoerd, maar ongeveer 100 tot 200 miljoen dollar daarvan kon niet worden volgehouden omdat concurrenten niet volgden in de prijsstijgingen.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in